Kristina tänker på livet

Idag är jag lite krasslig.
Min hals rosslar och huvudet värker.
Jag vill inte bli sjuk.
Alltid när jag blir lite nere tänker jag mycket på mina drömmar i livet.
Vad vill jag egentligen göra?
Vad och vem är viktigt i mitt liv?

Just nu till exempel skulle jag vilja sitta med en cappuccino i en solvarm europeisk stad med datorn framför mig och skriva.

Det är oftast det jag återkommer till, skrivandet.
Jag är så oerhört fascinerad av vad orden kan göra med mig.
Samtidigt vill jag inte bli författare.
Men någonting inom journalistik kanske?
Skrivande sådan alltså.

Mitt liv är som en öppen bok och jag ler faktiskt åt det faktum att jag nästan kan göra vad jag vill åt det.

När jag har deppat ett tag blir jag däremot så sugen på livet.
Det är nu jag ska göra det. Nu, nu, nu.

I vårsolen

Kommentarer
Postat av: Emma

Journalistbranschen suger....usla villkor och bara en lite klick får göra roliga reportage och intressanta intervjuer. Testa om du vill och följ dina drömmar men nu har jag varnat dig i alla fall. Efter några år i branschen ska jag nu bli informatör. Hoppas på mer uppskattning och mindre slit!

2011-01-08 @ 15:49:05
Postat av: stina

Du skriver underbart!

2011-01-22 @ 01:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback