Kristina om 2010

Nytt år nya vanor.
Nu kastar vi ut det gamla och in med det nya.

Kanske inte riktigt så.
Jag har aldrig trivts så bra med mitt liv som jag gör för stunden men samtidigt är det mycket som kommer att förändras.

År 2010.
Ett omtumlande år.
Inte sant?
Började i katastrof.
De första tre månaderna gick jag i en dimma.

Vad var längre kul?
Var befann jag mig i livet?
Vad hade jag för drömmar?

Jag hade inga mål.
Visste bara att jag var tvungen att komma bort.

Hjärtekrossad.
Förstörd.

Var skulle jag nu bli av?

Jag fann min plats i Dublin.
Här var världen full av människor som ville mig väl.
Jag lärde mig att älska mig själv och de som älskar mig.
Jag lärde mig om det goda i livet.
Att släppa gammalt.

Sen flyttade jag ut på landet i tre månader.
Det gav perspektiv på livet.
Jag slet.

Sen blev drömmen sann.
Jag fick ett riktigt jobb.
Jag flyttade in till stan.
Började lära känna vänner för livet.
Fester, myskvällar, bio, reastaurangbesök och annat fint ersatte varandra.
Mitt liv blev lyx.
Jag värdesatte varenda dag jag fick leva mitt eget liv.
Det blev för bra för att vara sant.
Men det var sant.

Hösten gick fort och ett besök i Svea och en weekend i London hanns med.
Fint.
Helt plötsligt var det december och jag undrade var året tagit vägen?

Nu sitter jag här i min soffa.
Det här är min vardag.
Om jag ser tillbaka på hur jag mådde för ett år sedan har mitt liv gjort en helvändning.
Jag har egna drömmar, som bara handlar om mig.

Jag är glad för det jag har idag.
Men ändå sugen på mer.
2011 ska bli drömmarnas år.

Resor, flytt, jobb, skapa minnen för livet.
2011 är mitt år.
Och det ska jag se till.
Nu vänder vi blad, för att citera Kungen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback