Kristina funderar

Tankar jag tänkte i morse:

Vad är det som driver mig att gå upp på morgonen när jag hellre vill ligga kvar i sängen?
Pengar känner jag mig inte särskilt driven av. Så det måste vara något annat.
Kanske viktighetskänslan, eller det sociala?

Var kommer all nyskraft ifrån?
Specifikt på morgonen, då har jag extra mycket nyskraft inom mig.

Sen cyklar jag genom Dublin.
Klockan är runt 07.
Det är mörkt men ändå är det fullt av folk på språng.
Brödbilen med bomullsbröd.
Ett gäng som kommer utspringandes från McD just utslängda från svartklubben runt hörnet.
Frusna människor i väntan på bussen.
Staden farsinerar mig på morgonen.
Jag blir nästan pååkt av en ambulans. Ganska obra kan jag tycka.
Sen har jag bara raksträcka kvar till jobbet.
Tjoff, så är jag framme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback