Kristina tränar hårt

Idag var det träningsdags igen.
Det är bra att träna innan jag jobbar natt.
Blir på bättre humör då.

Dagens träning:

20 min crosstraining
3,5 km rodd
60 situps

Plus att jag cyklade till och från träningen såklart.

Här kommer dessutom lite tips för er som inte vill träna som en galning men ändå tänka lite på hälsan.
Från min kära storasyster, den som inte är utbildad i området.
Om vi ska få tips av hälscoachen själv får vi nog börja förbereda oss mentalt ett bra tag innan.
De här tipsen tycker jag om, de passar mer min livsstil:

1. Skippa ölen och cidern helt! Drick vin istället. Mycket färre calories. Jag har inte druckit öl på länge nu. Eller nu ljög jag, jag tog visst en liten öl i fredags och en liten förra måndagen. Men en 33cl flaska. En. Istället för 4 stor stark.

2. Vad gäller nattmat så tycker jag att det är viktigt att äta, man blir för bakis annars. Men skippa kebaben och ta yoghurt och musli hemma istället. Och nån frukt och massa vatten.

3. Ät regelbundet även när du jobbar natt. Mellanmål liksom. Inte mackor, men yoghurt, keso och frukt, morotsstavar etc. Protein till varje mål och mellanmål! Ägg, keso, linser, hummus, fisk, skaldjur...

4. Skippa bröd och pasta helt. Knäcke går väl än, finns ju sånt Ryvita att köpa på Irland. Ät ris, potatis, bulgur, quinoa ja sånt. Och inte massa efterrätter. Jag äter dock mörk choklad varje dag. Annars är inget roligt om man inte får choklad.

5. Kolla portionsstorleken. Min PT Lisa sa att man ska tänka så här angående portionsstorlek: 1 knytnäve kolhydrater, 2 knytnävar grönsaker (inte då bara sallad och gurka, utan mer substantiellt) och en handflata protein. Fast jag tänker en knytnäve protein så blir allt enklare. Knyt näven och jämför när du lägger upp på tallriken. Ganska roligt faktiskt. Vi har ju pyttehänder men det är just meningen att det ska vara anpassat till kroppsstorleken...
Keso är gott. Får väl ladda upp ett lager från Lidl imörra.

Kommentarer
Postat av: Annika

Trycker på Gilla-knappen. Det är lustigt att den STORA systern inte lyssnade på ovan nämna tips när de kom från mig utan behövde rådfråga en tredje part. Men bra om insikten kommer nångång.



Lyssna på tipsen du också. TJO

2010-11-25 @ 06:35:10
Postat av: K

Äldsta systern följer inte helt detta måste erkännas men är lite road över att det dök upp på bloggen. Man får passa sig vad man mejlar

2010-11-27 @ 12:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback