Kristina funderar

Här sitter jag med mitt kaffe och en sovande bebis.
Igår sökte jag jobb. Ett jobb.
Det är ju en början.
När Majabaja kommer tillbaka från Turkland ska jag skicka mitt cv till henne så hon kan ge det till sin boss på Radisson. Jag måste få ett riktigt jobb till hösten.
Kristina listar varför:
- För jag tjänar nu 100 E i veckan. Alltså inga pengar. De går åt innan jag ens hunnit sätta mig på bussen in mot stan.
- Jag bor helt isolerat. Det funkar jättebra, men det blir lite tråkigt i längden när man en onsdagskväll skulle vilja gå på en spontan pubrunda, lyssna på lite livemusik eller krypa ner i en väns säng o titta på film.
- Jag tar hand om 3 barn på heltid. Jag jobbar typ 50 timmar i veckan.
- När jag åker in till stan på helgen är jag beroende av en kompis säng.
- osv.
Så nu är det projekt jobbsökar K som sätter igång.
Till oktober ska jag ha ett riktigt jobb. Ok?
Och ett privat hem.

Kommentarer
Postat av: Annika

låter vettigt!!!

2010-06-30 @ 17:26:30
Postat av: Ingrid

Fin fot på fint ben i fin sko!

2010-07-01 @ 18:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback