Kristina undrar

Läser om en 16-årig flicka som hittats vid liv efter 15 dagar under rasmassorna på Haiti.
Frågan jag ställer mig:
Vad är det som driver en människa att inte ge upp hoppet?
Hur klarar man 15 dagar i ett litet hålrum utan mat eller vatten?
Hur tappar man inte livslusten av att ligga där, helt själv och ena stunden hoppas och andra stunden vänta in döden.
Och framförallt, skulle jag ha gett upp eller fortsatt att hoppas?
Därför tänker jag nu göra detta till ett projekt.
Imorgon bitti sätter jag mig på ett plan till Haiti.
Gräver ner mig själv i ett litet hålrum och väntar.
I 15 dagar.
Och ser om jag ger upp eller kämpar.
Hur prioriterar man i livet efter något sådant?
Det är det jag ska ta reda på.
Haiti nästa.
Over and out.

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag förbjuder dig!

Postat av: K

det var hårda ord, då får jag stanna hemma då

2010-01-28 @ 13:26:06
URL: http://tussilago.blogg.se/
Postat av: Jonidunn

I am so happy that this site finally is back to maintain its peak position.

2011-05-25 @ 11:53:32
URL: http://jonidunn.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback