Kristina får ett ryck

Jag vet inte riktigt vad som flugit i mig.
Men.
Jag har kommit på att jag måste hålla mig på topp.
På någe vis.

Saker jag förändrat (från och med onsdag) gällande mat:

- Steker endast i ekologisk olivolja, isället för smör eller annat skit
- Har inhandlat fullkornspasta och fullkornsris
- Ska börja laga soppa oftare
- Äter quornfärs istället för köttfärs

Allt för att må lite bättre i samvetet.

Dessutom nolltolerans vad det gäller bullar, chips och godis.
Mörk choklad och vin är det enda gift som jag godkänner.

Dagens lunch: Stekta kycklingbitar i olivolja med salt o peppar på en bädd av grönsallad med avokado och oliver
Dagens ryck: Ska promenera in till stan i 20 graders kyla.

Igår på en föreläsning lärde vi oss att man måste göra ett dödsryck om dagen. Jag tycker min promenad är iklass med dödsryck.

Vad har hänt?
Don´t know.
Men någonting måste man ju trösta sig med i dessa bistra tider..

Kommentarer
Postat av: Tove

soppa is the shit. om du är snäll kanske du får låna theddans soppbok =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback