Kristina lagar thai

Ersan klagade på att jag inte matbloggar nu förtiden.
Ändring.
Det här är ju ändå en blogg om mitt liv och mitt största intresse i världen är mat.
Så intresserad är jag att jag bara kan slänga ihop värsta thairätten på en vanlig måndagskväll.

Matlåda med smarrig thai till lunchen.

Så jäkla smarrigt ser det ju inte ut, men detta kommer bli min paradrätt så jag lovar bättre pics när jag har tillgång till min prokamera.

Gör såhär:
Koka nudlar.
Hacka aubergine i små tunna delar. Fräs i chili, salt o peppar.
Stek någon typ utav vit fisk (ja, fiskpinnar går bra), dela i munsbitar.
Vispa ihop önskad mängd ägg o stek, krydda, strimla.
Strimla isbergssallad o blanda med en skvätt olivolja samt sweet chili.

När allt detta är gjort:
Blanda allt i stekpannan du nyss använt, tillsätt även ruccola. Värm i ca 1 min och dela nudlarna i stekpannan.
Lägg upp i skål.

Så enkelt är det.

Du måste pröva Kristinas superduperthaisallad nr 1.

Jag lovar, alla kommer älskart.
Så, sätt fart. Ni måste prova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback