Kristina vinner

TJOHOOOOO!!!
Nu när jag till och med är känd som hon som reklamerar kunde det inte ha kommit mer passande!
Jag vann kampen! Tysken förlorade, jag är grym!!!!

Bäste kund!

Tyvärr var det inte möjligt att producera fotoboken på ett annat sätt.

Vänligen ange din kontoförbindelse (bank, clearings-nr., kto-nr) för att kunna återbetala 362,-SEK.

Fotoboken/referensbilderna returneras idag utan kostnad till dig.

Med vänlig hälsning | vennlig hilsen | Mit freundlichen Grüßen

Sonja Schramm
Kundservice

Antar att det är samme tysk som skrek åt mig att jag inte kunde reklamera den, men mina bildbevis och mitt enormt starka brev övertalade även henne tillslut! Jag är en fri människa!

För att fira det hela kommer här ett utdrag ur mitt genomslagskraftiga brev.



Jag skriver till er angående en fotobok jag vill reklamera.

Jag gjorde denna bok med tanke på att det kunde bli ett roligt minne från min underbara resa i Kina. Mina bilder är tagna med Nikon D60 systemkamera och jag tänkte att så små bilderna kommer vara i boken blir det inga problem med kvalitén. Jag räknade helt enkelt med att bilderna skulle vara snygga och inte pixliga. Tyvärr hade jag fel och blev riktigt ledsen när jag äntligen fick min bok. Den har en kvalité som jag inte kan godta. Visst om jag hade tagit de med en vanlig kompaktkamera, men jag vill ha bra bilder, med bra kvalité.

Jag ringde till er kundtjänst för att fråga hur jag skulle kunna reklamera boken, men möttes utav en rent ut sagt otrevlig människa som höjde rösten och började klaga på mina bilder. Hon sa att det inte gick att reklamera och att det hela var mitt fel. Tack.

Jag la det hela på is ett tag då jag inte riktigt visste var jag skulle vända mig efter att ha fått avslag från er kundtjänst. Efter 2 veckor letade jag runt på er hemsida och insåg att det visst gick att reklamera. Eftersom ni inte har kvar bilderna i mer än 2 veckor vad jag förstått skickar jag med 1 CD med bilderna som finns i boken.

För att dubbelkolla att det inte var något fel på kvalitén på mina bilder framkallade jag några av bilderna i boken av ett annat företag och jag undrar hur de som är betydligt större inte är pixliga medan de i boken är i sådan fruktansvärd kvalité.

Jag tänker inte betala för den här boken, dock har jag redan betalat fakturan för att inte få problem med några förseningsavgifter. Ni kan ju ha boken som ett exempel på hur dålig kvalité ni har på era fotoböcker.

Jag vill inte ha tillbaka boken, jag vill ha mina pengar tillbaka. Eftersom jag inte fick ett så bra mottagande känner jag mig ganska klar med er och hoppas bara för ert ryktes skull att ni förbättrar kvalitén på era fotoböcker. Och ni kan ju kanske samtidigt lära era kundservicepersonal att svara på frågan kunden ställer, använda en trevlig ton och inte skylla ifrån sig. Kunden har alltid rätt, eller hur är det?

Tack för tiden ni varit min fotoleverantör.
Tyvärr inte i fortsättningen.


Kommentarer
Postat av: ersan

fantastiskt brev. och GRATTIS

2009-09-07 @ 18:00:41
Postat av: cassandra

bra skrivet kristina! and I like your blog. du skriver verkligen underhållande och uppdaterar ofta! du är med i min älskade bloglovin-lista! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback