Kristina om världsrevolutionen

Igår var det frredag och vi hade tagit oss igenom en hel vecka av 3 år, detta var såklart tillfälle nog att fira. Så efter Beachvolleyn tog vi en liten paus och sen struttade vi hem till Tovetott och började drinka lite..
Att äta är ju något som vi inom sjukvården vet är en väldigt viktig stomme i vår livsåskådning, människosyn, hälsa, välbefinnande osv..
Därför skulle vi beställa mat. Det var fest.

T hade redan klickat in på onlinepizza och vi blev helt saliga hur kul det var att beställa pizza. Det fanns allt och lite till. Men de flesta var förståss med banan..
Man kunde få kantareller och överösasmedfärska grönsaker.
Jag beställde såklart en vegetarisk pizza, men ville ju ta bort och lägga till några ingredienser, jag är ingen sån som har en pizza som min. Jag är lite mer speciell, får en helsida i DN och så..
Då skrev vi först att jag ville ha salami på min pizza.DÅ kom det upp en liten ruta "Vill du ändra någon ingrediens på din pizza är det bättre att göra det här".
Där klickade jag in i en värld av ingredienser, där jag kunde välja och vraka, ta bort och lägga till och utforma min alldeles egna pizza med:

Färska tomater, färska champinjoner, oliver, lök, paprika och salami.

Och då bytte den namn till Vera..
Jag vet inte om det var bra eller dåligt, jag kanske vill ha en egen pizza med eget namn..

Men god var den, och det bästa av allt, den kom direkt till dörren - och det kostade typ 10 kr för 4 st...
Va? Småpengar.

Ja, jag äruppfylld, av den här otroliga revolutionen.
Internet är kanske inte en fluga trots allt.

Men just det, höll på att glömma!
På dataskärmen kommer det upp uppsakattad tid, så man kan sitta där och räkna ner tills det plingar på dörren! Är det inte fantastiskt så säg..


Den härliga bilden är dock inte min.

Kommentarer
Postat av: Tove

hahaha ja detta med onlinepizza är nog ett paradigmelskifte trots allt!

2009-09-05 @ 16:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback