Kristina om män

Min man var på visit här i helgen.
Innan städade jag så att hela huset sken och glittrade.
Och nu när jag tittar mig omkring, två dagar efter han lämnat mig ensam här ser jag fortfarande små spår..
Min man är inte så mycket för att vara romantisk av sig, även om man kunde önska det ibland. Överraskningar och sånt där är liksom inte hans grej, så jag har gett upp och försöker fortfarande finna mig ett överraskningslöst liv efter snart tre år..

Men, han lämnar små spår efter sig. Säkert undermedvetet att jag ska bli glad och tänka på honom när jag ser hans spår. Och det blir jag. Så därför låter jag de stå kvar. Tills nästa gång han kommer och jag ska städa..



En ölflaska bland pennorna



En systemetkasse med skräp



En blå tandborste fast jag krävde att han skulle ta den rosa, jävla könsfärger



En handduk som inte brukar hänga i mitt badrum...



MÄN!

(Jag vet att Ersan kommer kommentera med "skaffa dig en kvinna" men nu behöver du inte det. Män är min grej, i alla fall en.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback