Kristina fyller år

Hej.
Igår fyllde jag år.
Jag väcktes utav sms innan 7 och sen följde en strid ström av samtal och syster Karin fick äran att komma fram 09.09. Sen knackade det på dörren och två galningar stod här utanför med en öl och en kaka i händerna. Härligt att man inte är helt utlämnad. Sen gick vi till plugget i samlad trupp och började lyssna på en norska som vi inte kunde förstå ett dugg av. Vi gick efter halva tiden, som de flesta andra.

Vi skiljdes åt för en stund och jag och Sofia bestämde träff klockan 13. Det blev en eftermiddag i staden och vi var på Hm och Systemet. Det var kul, men så mycket, jag visste inte åt vilket håll jag skulle kolla.
Men men, nu har jag i alla fall varit där, och hon frågade varken efter legg (jag slängde fram det, det första jag gjorde), hon sa inte grattis OCH jag fick inga minttabletter för att jag visade legg och hon slapp fråga!

Vi cyklade hem för några minuter och sen hem till Karin.
När jag plingar på är dörren låst och de skriker frenetiskt innifrån KOM IN!!! Jaha, men dörren är LÅST!!! Nån tassar fort och öppnar och tre sekunder senare hörs igen KOOOOM IN!!. Åh, va härligt. Ballonger överallt, champagne (från mig) och tårta! Ett riktigt litet eftermiddagsparty! För klockan hade inte blivigt mer än 16...

Sen skulle vi mötas med faddrar och hela ballongen. Jag fick födelsedagssång på stortorget och allting började rulla på.. Grejen var, att jag gick med 8 ballonger runt midjan hela kvällen. Så de som inte direkt förstod att jag fyllde år kan inte ha varit helt okej.

Kvällen rullade på och jag fick blandannat en hel manskör omkring mig när vi avlägsnade oss från den andra (tredje) pubben.. De sjöng alla verser om att jag skulle dränkas i champagne och uppstå och hela kittet. Det var fint.

Som ni hör var det en härlig kväll som slutade på Strömpis, där vi kunde svänga våra lurviga ett tag innan hemgången kallade!

Bilder kommer sen, ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback