Kristina utnyttjar

När jag köper något, vi säger som exempel någonting med teknik, så kan jag komma hem och teknikprylen ligga kvar i påsen ett tag innan jag tar i tu med vad som nu ska göras med den.
Min man däremot packar upp den redan påvägen hem, ja, även om det är min grej, och så är den redan färdigfixad när vi kommer hem.

Jag köpte ett nytt cyckellås här i veckan som jag skulle ställa in en kod på för att kunna börja använda den.
Tror ni jag packade upp den direkt när jag kom hem?

BIG NO NO.

Den fick ligga.
Och jag saknade denna utnyttning av min mans ivriga händer som redan skulle ha ställt in låset så att jag kunde börja använda det. Det är inte så att jag inte kan, men om någon annan vill kan man väl utnyttja det och på så sätt slippa göra själv.
Det tycker jag.
Och jag kommer fortsätta att utnyttja tills jag har alla prylar i världen som behövs fixas till när man kommer hem.

Nu har jag ju bott här i några månader och kände att det var dags att sätta upp tavlor. Det är ju inget som A tycker är jätteroligt så jag fick honom aldrig till att göra det när han var här.

Men tip of the day:
Utnyttja min mans ivriga vilja att pryttla sig. Mer ledig tid till sig själv. Toppen.

(Varför hör jag Maria Montazami inom mig ibland när jag skriver? Speciellt på "toppen".)



Oj, den såg allt lite sne ut.

Kommentarer
Postat av: ersan

hahah. tänkte oxå på maria när jag läste. Han betalar allt. Toppen!

2009-10-18 @ 21:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback