Kristina om pappa

Här är min pappa.
Han är en glad avtalspanchis.
Han njuter av det goda livet på dagarna.
Varje morgon när M går ut med hunden lägger han sig och läser tidningen i sängen.
Och sen flyger han upp när han hör att de är på väg in igen och låtsas bädda sängen.
Han tycker om bullar.
Och allt som är gott.
Men ger gärna ett sken av att han är en hälsogud.
Men vi är nog ganska lika.
Jag talar bara om vad jag ätit om det är något nyttigt.
Annars får det va.

När alla klagar, på honom, brukar han säga "det är bara kickin som är snäll mot mig", men nu är det mer eller mindre utbytt mot "det är bara Ciren som är snäll mot mig".


Kommentarer
Postat av: mittsis

det är skillnad på förtidspensionär och avtalspensionär. Förtidare jobbar inte för att de är sjuka...



bra där!! gillar din lilla följis

2009-10-21 @ 17:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback