Kristina middagstipsar

Ikväll har jag lagat det godaste och fräshaste jag någonsin lagat.
Oj.
Den här rätten kommer ta pris.
Låt mig presentera Kristinas alldeles speciella köttfärsbiffar med homus, champinjoner på en bädd av krispig sallad.

Steg nr 1: Köttfärsbiffarna
Rör ihop 2 rivna potatisar, finhackad uppstekt lök och vitlök, ett ägg och 400 g köttfärs.
Krydda med vitpeppar, salt och rosmarin.
Blöt händerna och forma biffar, stek först en provkula och smaka av kryddningen, bra? Kör i vind. Häll på lite vatten och lägg på lock när du vänder de.
Medans biffarna steker sig - gör homusen.

Steg nr 2: Homus
Mixa en burk kikärtor, olivolja, salt, peppar, citron och matyoghurt.
Smaka av.
Klart.

Steg nr 3: Salladsbädden
Rosta frön av någe slag. Lägg champinjoner med köttfärsbiffarna så de får gosa sig lite. Skär upp 5 cm romansallad och ta en stor näve ruccola och lägg på en tallrik, häll på lite olivolja och salt (vid rikedom ta havssalt). Häll över frön och svamp.

Steg nr 4: Uppläggning
Nu har vi salladsbädden färdig, lägg önskad mängd köttfärsbiff ovanpå och en klick homus.
Smaklig måltid önskar jag er.

På riktigt, måste prövas.





Extra krydda, träna riktigt hårt innan så smakar det godare.


Kommentarer
Postat av: ersan

ritig ISO-mat! Bra där

2009-10-06 @ 17:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback