Kristina lever som student

I en students vardag:

Vardag utan föreläsning,
skippar att ställa klockan.
Vaknar ändå av att Tove smsar senast halv 9..
Går upp, äter frukost.
Funderar på vad jag ska orka plugga på idag..
Hmm.
Det var svårt.
Kanske läsa den där boken som jag aldrig orkade läsa ut?
ja.
Någon piper i min telfon.
Sofia vill gå ut på promenad.
Sure.
Går ut.
1,5 timme.
Äter lunch.
Öppnar boken.
Läser, länge.
Tröttnar..
Kokar te.
Det var kul.
Gör mig lite i ordning.
Kan ju inte se helt förstörd ut när jag ska ut bland folk.

Det är dit jag har kommit.

Och ikväll blir det uppladdning inför morgonkvällen på fik.

Så börjar det om.
Men imorgon är det ju fredagsrutinen också, jiiihoo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback