Husmor tipsar

När du ska steka lök till spenatsås och vill att den ska bli riktigt mjuk och härlig men inte bränd.

Gör följande:

Häll på vatten så att den lite smått kokas och blir mjuk och god.


Karin frågade mig i veckan hur jag kunde alla sånna här småtips, typ som att jag hade en droppe olivolja i när jag rostade mina solroskärnor för att slatet skulle fasta.

Tyvärr har jag inget bättre svar än att jag faktiskt är en naturbegåvning.

Somliga är bra, andra är dåliga.

Jag är bra, helt enkelt!


Kommentarer
Postat av: ersan

men vår storasyster har ju alltid varit tafatt i köket

2009-10-11 @ 19:35:51
Postat av: K

haha nej inte hon. Karin här!!! Hahhaaha

Postat av: Anonym

hahahah



men det kunde lika gärna kunna vara the big sis

2009-10-11 @ 21:29:42
Postat av: K

jaa, haha, vem det nu är som sa det...

2009-10-11 @ 22:52:53
URL: http://tussilago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback