Kristina dansar loss

Å herre vilken kväll.
1. Vi köpte wok o vårrullar på Saigon och vilka vårrullar sen, det ska jag köpa varje dag i fortsättningen. På alla mina fester i framtiden: födelsedagar, julfester, midsommar, bröllop osv ska det bara serveras vårrullar, för att jag dör på hur gott det är. Och så längtar jag tillbaka till Vietnam och dör lite av längtan tillbaka till paradiset.
Men i alla fall.
Vi gick hem o åt hos Louise. Så hon kunde få smaka lite, lilla kyrkråttan.
Sen kom vi på att vi hade glömt våra utskrivna papper som man bara skulle behöva betala 20 spänn i inträde om man visade. Och vi är inte precis dumma vi. Tybble ligger ju inte så långt bort ändå.
Ja, hämtat o klart.
Vi fortsätter vår färd i natten mot Axelosander.
Där var det inte så party.
Men det funkade.
Vi drack vin o blev glada i hågen.
Sen iväg, igen.
Nu är jag väl på nummer 4 eller nåt..
4. Vi cyklar till Stället vid hörnet av torget.
Där var det inge drag.
Och en tönt i baren.
Vi drog igång dansgolvet. Det var verkligen inte en enda som vågade sätta sin fot där innan vi kom.
Sen var det drag kvällen lång.
Och 90-talsmusiken strömmade.
Vissa låtar mer igenkänliga än andra.
De hade inte ens Du är så vacker utan spackel. Så jekla dåligt.
5. Sen gjorde vi sällskap hem med 3 starka pojkvasklar så de kunde försvara oss små o hjälplösa.
En lyckad kväll i Örebröjt.
Välkommen hit.
Soffi, Kixi o Louie

Kommentarer
Postat av: Tove

så SJUKT syngga!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback