Mitt nya liv

Då sitter jag alltså här.
I Örebro.

Tittar ut över grässtrårnas vilda dans och trädkronornas morgontrötta svajande.
Lite sol, men ändå mest grå himmel.
Känns ganska skönt att sitta inne i kofta och titta ut på min nya utsikt.
Igår klarade vi av ganska mycket. Vi åkte hit, kollade in rummet, var på IKEA, åkte till WiLLys, åkte hit, monterade grejer tills vi hade ryggskott alla tre och så vidare..
Så på plats finns nu, en säng (utan ben, vem hade tid att tänka på ben när vi sprang igenom gångarna?), en svart Billy, ett vitt skrivbord med svarta ben och ett laptopbord som får funka som nattduksbord när jag har sängen lite högre upp.

Oj nu kokar vattnet.

Runt om det här svarta och vita har jag en hel del färg. Eftersom jag kommer från en ganska vit barndom, för att det är praktiskt och matchar till allt, är jag ganska mån om att ha mycket färg runt omkring mig. Utan att jag har tänkt igenom det alldeles inser jag nu att det är grönt som dominerar, tillsammans med orange, rött och rosa. När jag har fått upp lite pyssel på väggarna också kommer det nog bli görbra.

Ja, jag ska återvända till Stockholm för drygt en vecka och sen kommer detta vara mitt lilla hem. Vilket än så länge känns bra.

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback