Kristina om förmiddagsfika

I min familjekultur är det väldigt viktigt att man efter frukosten gör något så att man blir förtjänt av förmiddagsfikat vid 10-tiden.
Detta har ju självklart format mig som människa och när jag nu sitter här med min förmiddagskaffe känner jag ju en viss skuld då jag varken diskat frukostdisken eller klätt på mig.

Att göra sig förtjänt av förmiddagsfika kan vara:

- Stryka en tvättkorg full av kläder
- Vika lakan
- Långpromme med doggen
- Damsugit
- mm mm..

Detta gällde iförsig till störst del på Enskedefältet eftersom hon som instiftade den här regeln numera har en hemmaman som redan har gjort allt det här plus kokat kaffe innan hon ens hunnit från frukostbordet.
Så ja, jag kan väl säga så här, att jag ska göra mig förtjänt.
Det var bara det att jag kände mig tvungen att dricka kaffe nu så jag vaknade ordentligt tills jag ska gå och träna på gym för första gången sen i mars.
Vad fan har hänt med henne tänker du då?

Jo, jag har nämnligen varit booooortrest långt bort där man inte har gym utan tränar mer som en del av vardagen. Påväg till jobbet, på jobbet, på lunchen, efter jobbet, hemma, osv..
I Vietnam har de även en väldigt härlig tradition att mannen i fråga ska massera sin lilla fru på kvällen. Hur många gånger tror ni inte jag försökte med det? Men, men. Man får väl ta det man har och inte kräva så mycket.. Adam, sa jag att jag fyller år snart?

Så förmiddagsfika på, förtjänt eller inte.
Jag kör på det senare.
Alltid gjort. Kommer alltid att göra.

Kommentarer
Postat av: ersan

att massagen uteblev förstår du väl beror på att du inte är hans fru..

2009-08-31 @ 16:56:49
Postat av: K

men våra chaffisar sa att det gällde för adam oxå!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback