Knödeln

Adam (och jag) väcks varje morgon av en lugn rockhit. Den sätter han på snooze ungefär ett tretal gånger så att jag precis inte ska hinna somna om innan mitt mjukisalarm börjar plinga. Imorse möter jag honom i badrummet efter att han omärkbart har tagit sig ner från sängen, jag måste ha slagit huvet i taket eller nåt när alarmet satte igång.

I alla fall.

Cirrus springer in då han sovit för hårt  för att höra när A gått upp och vill självklart hälsa med sitt varmaste humör. Klapp och klapp och jag säger: Gå ut nu Bengte.
Varpå Adam säger: Begnt-Hans, GÅ UT!

Cirrus traskar vänligt in mot köket och gosar ner sig i sin korg igen.

Då utbrister Adam: Haha, jag vann! Han gick när jag sa.

På bussen hem från jobbet frågar jag om han läst min senaste blogg. Han säger AHA, den med Bron (ROM) byggdes inte på en dag? Nej, säger jag.

Vår outtalade tävling är i full gång, every day and every night, we´ll be together...


225 vänner mot ??? (inte särskillt många)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback