Vuxen?


Jag:



Jag trivs ganska bra med livet som det är just nu. Jag kunde ha sluppit den här koppla-av-förkylningen men det är väl sånt man får ta, man kan inte ligga på topp jämt. Imorgon ska jag börja mitt vuxenliv med att gå "börjaövningskörakursen" med mina två kommande handledare, mamma och pappa. Måste ju hinna före systrarna som är fem och åtta år äldre. Sen på onsdag ska jag ta ytterligare ett kliv genom att gå på lägenhetsvisning (28 kvadrat i Farsta strand) som mamma misstycker. Men vaddå man får väl göra allt som krävs för att få lite mer vuxenfeeling. Som om inte det vore nog ska jag på intervju på torsdag för MediaMarkt som ska öppna i Nacka Forum (eller som Nacka och Värmdö säger, Forum Nacka, det är som man tycker). Ja, vad ska mer krävas. Barn kanske? Men, nej jag tror vi har nog av det. Barnjympa, barnvakt för mig och barnskötare på heltid för Adam. Men övning får vi, absolut. Förlåt mamma, du vet att mina kompisar ringer varje kväll 20.00, så du behöver inte oroa dig. Och H ska ju bli gudmor så hon kommer väl inte tjata som vanligt heller på ett tag.


Nej, utbildning är A och O till ett framgångsrikt liv. Och det skulle man ju kunna tycka men för nu tycker jag det räcker för ett litet tag. Speciellt efter att ha fått hem mitt slutbetyg med 11 MVG, 19 VG och endast 3 ynka G. Jippie. Jag klarar mig nog. Jag slog till och med mig själv då jag gick ut grundskolan med endast 10 ynka MVG och endast 6 VG. Ha! Men då var det förståss endast 16 betyg...


Ja, ni som var här på studenten ska ha fått hem ett tackkort med bilder och för er som inte var det kan jag kosta på er ett par också.


                
      


 Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback