Förlåt

Sorry Friskis.
Sorry alla friskis medlemmar.
Jag är inte en sån som måste hävda sig och visa att jag faktiskt är bäst av alla.
Jag är ingen som vill flirta med ledaren.
Ledare - jag är inte kär i er.

Jag står längst fram på varje Friskispass jag går på och har så gjort sen jag började för 6-7 år sedan. I måndags fick jag en konstig tanke som slog mig mitt under passet. En kvinna flyttade sig för att ge plats åt mig. Jaha. Jag gympade vidare och log när ledaren sa att man skulle le och tog i extra hårt när han så gjorde.

Jag är inte kär.
Jag vill inte hävda mig.
Men.
Jag vill stå längst fram.
Jag ser ingenting annars.
Jag vill göra rätt.
Jag är kort och ser inte över 2 meters långa sprutande svettmän.
Tyvärr.
Jag är bara kort.
Ingenting annat.
Förlåt, men jag kommer fortsätta
att stå längst fram.

Kommentarer
Postat av: Annika

typiskt kvinnligt att be om ursäkt. /en genusvetandehemtentaskrivandeförvirradflicka.

Postat av: Emma

Jag stod också alltid längst fram på Friskis-passen när jag hade kort där trots att jag är lång. Tycker att man får mycket mer energi då.

2008-03-02 @ 15:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback