Superfittan

Min favorit i Prideparaden var superfittan, men det hör egentligen inte hit..

Angående uppdelningen i vår lilla familj, Bahl, Boahl, Ahlgren, Grenström elller vad du vill, så är det faktiskt så att det är jag som håller i kameran när inte jag tydligt säger "TA KORT PÅ MIG FÖR I HELVETE". Därför var jag tvungen att släppa snickeriet för ett tag för att ta kort med min alldeles egna kamera. Och så råkade jag just stå vid diskhon när jag sa den där meningen till Zambon... (HAHA, vi är sambos)

Men, vi är på god väg... På dörren till städskåpet sitter en städlista, för att man inte ska kunna slarva med städningen. Den heter "Städning i Hökarängen". Yes. Varannan gång, eller tillsammans. En annan oskriven regel är att den som lagar maten slipper diska efteråt och Adam som hatar att diska kommer nog visa fram fötterna vid matlagninen i framtiden.

Vi har faktiskt gjort en deal. Att jag kan stå ut med att behöva säga till när bokhyllan behöver dammas eller toaletten behöver skuras, till en början. Men sen kommer även han att växa upp till en ansvarstagande, matlagande, städglad och noggrann liten man. I familjen Bogren är det faktiskt herrn i huset som sköter exprimentmatlagningen till vardags, så ni fattar ju vilka krav lille A har att leva upp till, ingen bers i soffan när han kommer hem från jobbet här inte. Jösses, det har ju bara gått två nätter än så länge och ni ser ju själva hur bra det går:



Snart behövs här ingen superfitta längre.



Superkuken klarar det mesta själv


och..




vi har det faktiskt riktigt hemtrevligt här i Hökarängen, bästa svängen

Kommentarer
Postat av: Helén

Bra där. Tack för senast. Ni har det jättefint.

2008-08-02 @ 21:54:05
Postat av: ingrid

många fina mönster ser jag. Lycka till!

Jag har blivit med en Mac också.



2008-08-03 @ 12:10:29
Postat av: olivia

vad mysigt ni verkar ha det i er lägenhet!!

2008-08-03 @ 16:42:31
Postat av: Kristina

Kom och hälsa på! :)

Postat av: Adams moster

Vem har du flyttat ihop med? Jag trodde det var Adam.



2008-08-08 @ 18:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback