Praktikbloggen

Idag, tisdag är inte lika hypat som igår. De flesta sitter på redaktionen och pysslar med sitt. Jag har fått ett uppdrag, att skriva en "hallå där" om Joakim Falk, 16 år och trollkarl. Jag har formulerat frågor och lite inledande text men har inte fått tag på snubben i fråga. Det är min uppgift för dagen.


Det regnar ute och är fruktansvärt att gå ut. Vill inte, vill inte, vill inte. Trots det var jag och A-K på en liten tripp till Fältan på lunchen. Där såg vi en kille som försökte ta kort på sig själv med en svensk flagga i bakgrunden. Det såg inte ut att gå så bra då han stod där både när vi gick in och ut. Lustiga människor man träffar på.


Jag ska ju iaktta några saker då jag befinner mig här under tre dagar. Exempel på saker att iaktta är: Hur ser arbetsplatsen ut i ett genusperspektiv? Har män och kvinnor olika arbetsuppgifter?  Tjänar de lika mycket? Vem har ledande befattningar? Vem har mest att säga till om? Vilka jobbar deltid?


Samtidigt sitter jag och utreder vilka studentskivor jag ska gå på och ej. Det är svårt. Det är lite mycket att göra just nu i krokarna så jag vet inte riktigt hur jag ska prioritera.


Nu måste jag kissa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback