Pust

Truls.

Ibland är livet så lekande lätt att det nästan blir jobbigt. Men så känns det inte för mig. Jag är bara glad. Som vanligt. Igår hade jag en mystisk dag. Slutade tidigt. Köpte mjölk. Kom hem. Gick ut med hunden. Gick över till grannen. Cyklade till dagis. Cyklade hem till dom, pratade lite. Gick hem. Satte mig vid datorn. Sydde klart min väska. Gav hunden mat. Gjorde toast till middag. Satte mig och läste. Gick ut med hunden. Skrev klart mitt kåseri. Mamma kom hem. Vi drack te. Beställde abonnemang. Läste. Sov. Det var liksom dagen med mig själv, mellan allt som händer. Ganska skönt.


Idag har varit en intensiv dag, som vanligt på torsdagar. Men den var bra trots allt.
Nu ska jag hjälpa mamma med soffan. Gå ut med hunden. Möta Adam. Det är planen. Så tyvärr kommer reklamremsan att synas och jag vånadas över det. Så jag göra kanske värsta nerhoppet så att reklamen inte syns i alla fall..


Jag är en lugn person, med takt och ton, måttfull och balanserad.


Bara så att ni vet så vet jag lika mycket om mig själv som jag visar för andra, ungefär. Vi gjorde Johari-fönstret idag på Pedagogiskt ledarskap där vi fått en ny lärare. Tråkigt för den gamla var så himla bra. Men tiderna förändras och han är nu pappaledig....


Jaja. Over and out. (Jag ska gå ut i mjukisbyxor, shittyy)


Kristina

Kommentarer
Postat av: Annika

johari fönster, den gamla godingen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback