Inget går upp emot te och kexchoklad

Ge mig fler hjärtan av pizzakartong

Idag är det dagendagen efter. Jag har inte så mycket att göra. Gick upp vid 10 för att mamma ringde och sa att jag skulle gå upp. Jag gick och la mig vid 22 igår.. Idag ska jag bara ta det lugnt och inte lyfta många finger för mycket.

Nyårsafton
Klockan tre skulle Ben, Julia och Camilla komma hem till mig för att börja förbereda. Julia kom 20 över och Ben och Camilla kom vid 5. Vi förberdde mat, dukade, gjorde oss snygga och städade undan. Festen kunde börja.

party

Lite innan nio hade alla kommit och vi började äta. Klyftpotatis, världens finaste sallad och kalkon, med rödvinssås. Det var gott och jag kunde bara njuta av att sitta där med de jag tycker så mycket om. Till efterrätt blev det chokladmousse och sen skyndade vi att diska undan litegrann och sen iväg vid 11. Tunnelbana till slussen och äntligen så skulle klockan bli 12 igen, som så många gånger förr men min 18 gång just på nyårsafton. Och vad kunde vara bättre med den här nyåraftonen? Ingenting, absolut ingenting.

2006

Scout.
Hej, jag var scouternas scout och ägnade all min tid och lite till åt scoutingen. Det kändes så viktigt och jag vet inte riktigt vad det var som drev mig, men jag ville, det ville jag och det kändes som att om inte jag gjorde skulle det inte bli gjort. Jag älskade det. Och trots att det var så många som sa emot och tyckte att jag kunde spara lite tid åt andra saker så fortsatte jag. För jag var inte färdig. Och dessutom var det samma persosner som samtidigt stöttade mig och tyckte att jag skulle fortsätta. Au-kurs, fook, vårsmak, vässarövalborg, försmak, campx, vässaröfunk, dst/öhäng, fst i umeå är bara några av de saker som har uppehållt mig i scoutsynpunkt det här året. Men, det är så himla kul. För på varje grej träffar man minst en person som man fortsätter hålla kontakten med. Och det är det som gör att jag älskar scouting. Att träffa nya männskor hela tiden som man kommer tycka så mycket om.

Vänner.
Det känns som jag inte har ägnat en bråkdel av den tid jag skulle ha velat åt de jag mest älskar i hela världen. Men ibland måste man ju prioritera. Frida och jag gjorde vår årliga resa till skåneland och Linn, vår underbara vän. Hon bara finns där och jag är jättedålig på att hålla kontakten men alltid så är det så himla kul när vi ses och är det någon som kan stå emot att bli glad när man är med henne? Nej. Det finns inte. Linn är underbar. Mina "au-vänner" har ju varit hur mycket som helst för mig det här året. Sara, Daniel och Sussi, utan de skulle jag inte fortsatt som jag gjorde. Och dessutom har jag ju fått världens gulligaste vän det här året, Micke.

Resor.
Tyskland med tyskgruppen. München var resmålet och jag bodde hos familjen Frankentail i fem dagar. Vi hade roligt och hade fullt upp hela tiden. "Det luktar inte tomat på den där toan".
Skåneresan med Towe och Frida. Det var en väldigt crazygrej som det kommer dröja länge till innan jag gör nåt sånt igen. Alltså vi åkte ner dit och jag vet inte vad vi tänkte men ja, vi gjorde det, kul hade vi, men ja. Okej, jag skulle inte vilja ha det ogjort, för det var hurkulsomhelst och shitty, man är bara ung och galen en gång i livet och det är nu.
Paris med mamma för att hälsa på syster. Det var fint och vi hade mysigt. Paris är underbart och alla dessa baguetter och mm..

Kärlek.
Jag kan bara säga en sak. Och det är att det tydligen lönar sig att flirta på tunnelbanan, inte för att jag flirtade överdrivet mycket men tydligen var det rätt. AdamhjärtaKristina sen 25/12 2006.

Stipendium.
Jag fick ungdomsledarstipendium på 10 000 kronor för mitt engagemang inom scouterna. Tack för det. Och så fick jag min finaste kamera och 5000 att ha när livet blir svårt.

Jag.
Jag har väl inte förändrats särskillt mycket förutom att jag är ett år äldre än förra året och att jag har lite knasigare frisyr. Dessutom har jag fått ny färg i mitt rum och det har bara gjort mitt liv mer färgglatt.

Blogg.
Jag började blogga för ett år sedan.
Inlägg: 232 st
Kommentarer: 261 st
Bilder: 147 st
 

Och jag är ganska nöjd med min insats. Eller, några klagomål?

2006 var ett bra år, och sommaren var helt underbar. Det var nästan bästa sommarn i livet. Jo. För den var bra och underbar och så många fina minnen som finns därifrån jag kan inte ens räkna de på fingrarna. Dessutom har jag gått halva tiden i gymnasiet och slutet är nu närmare än början. Ja. Min klass är fortfarande världens bästa och jag har de finaste vännerna i hela världen!

Gott nytt år
Ta mig till kärlek ta mig till dans ge mig något som tar mig någonstans

Kristina

Kommentarer
Postat av: Karin

Älskade syster, man är ung och galen så länge man vill det! Jag är det fortfarande, och jag är skitgammal, för att inte tala om hur gammal och galen Anna är!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback