Dagen med stort D

Hej allesammans.
Tills idag har jag inte tyckt om Mona Sahlin. Jag har tyckt hon haft något att tvila på i sin blick och hon har inte haft den sorts personlighet som stannar kvar hos mig.

Men nu. Jag såg precis den direktsända presskonferensen på tv. Ah. Hon tog oss med storm, Mona for president. Där står hon och pratar om klimatet som viktigaste fråga, om miljöförstörningar, om framtid och om förändring. Ett levande parti som ser frammåt och tar politiken med glädje och allvar. Oj. Det var verkligen bra det jag hörde och hon svarade snabbt och koncist på de dryga journalisternas frågor. Hon hade svar på tal och lät sig inte övertalas. Hon trodde på sig själv och på sitt parti. Ja. Mona är en ny stjärna hos mig.

Tack.

Jag är sjuk och hemma. Det är det värsta jag vet. Att vara sjuk. Fan. Jag vill vara frisk och leka med de andra barnen som inte är sjuka.
Igår fick jag ett jättebra besked. Jag har fått funktionärsarbete på Jiingijamboree inom gruppen Tillsammans. Såhär står det beskrivet på
hemsidan:
"Vill du vara med om att genomföra en av Jiingijamboriis viktigaste aktiviteter?
Tillsammans handlar om att hjälpa grupper och deras medlemmar att lyckas... tillsammans."

Vem är du? Vi tror att…

Du som har ett brinnande intresse för grupputveckling kommer att känna dig hemma hos oss på tillsammans. Om du har erfarenhet av att självständigt leda en grupp är det bra, annars får du lära dig det av oss. Du behöver våga prata inför en grupp, om du vill kan du få öva dig på det. Du kommer få jobba med att hjälpa gruppen att stärka sig i sitt samarbete.

Som funktionär hos oss kommer ditt arbete att variera både i art och grad och vi strävar efter att ge dig det stöd du behöver, både när det är jobbigt och när det är roligt. I ditt jobb kommer du att växla mellan olika roller som ledare och anpassa ditt ledarskap efter det som händer de grupper som besöker oss.


Låter det inte som klippt och skuret för mig? Jag tror det blir jättekul och ska redan nästa helg få träffa och börja jobba med gruppen! Hela helgen i Uppsala. Åh, va kul att få göra något kreativt inom scouterna igen, det har varit en liten paus, men nu är jag tillbaks - i toppform!

Hoppas ni inte är lika förkylda som jag.
Kristina

Kommentarer
Postat av: Sara

Jo, det låter sannerligen som klippt och skuret för dig! Vad kul! =) Du kommer vara grym, som alltid ;)

Postat av: Annika

GRATTIS! Du är bäst

2007-01-19 @ 12:09:34
URL: http://vinterbarn.blogg.se
Postat av: Anonym

Du är alltid grym! Och så får du vara i Uppsala, jag vill också!!! Hälsa Elias

2007-01-19 @ 18:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback