Snacks

Här kommer ett litet smakprov ur mitt nya verk "Platsen".
Läs och begrunda.

Inledningen

Jag ska beskriva en plats. En plats där känslor väcks. En plats som berör. En plats som berör mig. Hur du känner inför den kan jag inte veta. Därför vill jag återge mina tankar. Jag vill att alla ska veta. Vad platsen har att säga mig. Vilken kraft den väcker inom mig, ångest. Hat. Glädje. Sorg. Lust. Ilska. Kärlek. Allt, allt du kan tänka dig. Förutom viljan att stanna kvar.

Såklart.


Mittenpartiet
Jag börjar närma mig. Vädret spelar sitt eget spel idag. Det passar inte in på vare sig stor sol eller regnmoln, sol med moln framför eller snöstorm, tidningsbilderna luras idag. Det var en sol i tidningen. Jag tittar upp, mot himlen, himlen är det enda jag ser, den är grå. Nej, den är inte helt grå, mer blågrå, ljust blågrå. Den ser kall ut. Jag som trodde himlen var motsats till det fruktansvärda helvetet, är inte himlen paradiset? Jag vill inte komma till en kall, ljust gråblå plats när jag dör. Vem vill det? Då kanske det ändå är bättre med helvetet, där man får brinna, varmt och skönt. Ingen kommer väl ändå syndfri från denna värld i dessa tider. Tänk på dagens synder. Har du kört bil? Miljöförstöring – helvetet. Har du spottat ut ett tuggummi på gatan? Förorening – helvetet. Har du någon gång spelat fotboll? Konditionskrävande – helvetet. Tillbaka. Jag ska berätta, om platsen, jag vill att alla ska veta.


Jo men visst serru, imorgon är jag ledig och ska åka skidor, far fyller år och vi ska ha en heldag tillsammans, när hände det sist? Puh, jag kommer inte ens ihåg, så illa är det. Jag och pappsen på äventyr, je.

Kristina

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej vännen! Hur mår du? Jag saknar dina fina inlägg. Kram

Postat av: Kristina

Förlåt, jag vet att jag varit dålig på att uppdatera, har inte hittat min bloggfeeling senaste veckan bara!

2007-02-13 @ 19:33:01
URL: http://tussilago.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback