Herre över alla


Vila i frid


Vila i frid vännen
Du kommer alltid finnas i mig
Alltid
Nu och då
För du har varit med mig hela livet
Och jag älskar dig av hela mitt hjärta
Du har sett mig växa upp
Vi har vuxit tillsammans
I samma säng har vi sovit nästan varje natt
Och låt mig säga att den här veckan har hitils varit den värsta i mitt liv
Jag har aldrig mått så dåligt
Gråtit så lätt
Varit så sårbar
Men nu sover du
Och ska göra
Vila i frid
Älskade vän


Såhär åkte du iväg. I en låda. Den sista lådan du trängde dig ner i. Du har alltid älskat små trånga utrymmen. Vi satt i bilen, du och jag. Tätt omslutna. Vi gick in. Möttes av en jättesnäll sköterska. Du satt i din låda och blev helt lugn när jag sakta smekte din rygg. Du var så lugn. Vi satte pannorna tätt ihop när sticket kom. Plockade upp dig ur lådan, du låg i min famn. Du slickade mig på armen. Så kärleksfullt och snällt. Som ett hejdå. Allt var så fint. Och du somnade in. Somnade i min famn. För sista gången. Glöm aldrig mig. Lova. Jag ska aldrig glömma dig. För du har varit den bästa katten i hela världen i nästan sjutton års tid. Den bästa. Jag älskar dig och kommer alltid göra.

Vännen, kan du titta ner på mig ibland och hjälpa mig när det blir svårt?
Snälla, jag behöver ditt stöd.
Du finns med mig, för alltid.


    

Som tur är har jag två kvar. Cirrus och Sotis. Vi ska ha ett bra fortsatt liv tillsammans, för det är vad Linus vill. Han sa det.

Kristina

Kommentarer
Postat av: Annika

vad fint. ta hand om dig. Herren sitter där uppe nu och tittar på oss och smaskar på whiskas

2007-02-21 @ 21:36:29
Postat av: Karin

Älsklingen. Puss

Postat av: Maria

Så fint skrivet! Jag får rent en tår i ögat och går och kramar om mitt egna lilla monster!

2007-04-03 @ 20:02:10
Postat av: Annika

hittade det här gamla inlägget och fäller några tårar. Han fattas oss verkligen. Hoppas han har det gott där uppe, vår finaste herre!!

2007-11-09 @ 22:18:25
URL: http://vinterbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback