Votering, tack

Vad tusan.
Det här har varit andra dagen i skolan.
Hade inte första lektionen, andra lektionen var ny lärare - presentation, brevskrivande och lite sådär, lunch -sushi, sista lektionen, som är dubbel, men vi fick sluta en timme tidigare. Cyklade hem, gick ut med hunden och så och vid fem kunde jag för allt i världen inte hålla ögonen öppna. Jag var tvungen att lägga mig. Tur att vi gjort ett nytt datarum med en extrasäng.
Det gick inte, hur mycket jag än försökte.
Jag somnade.
Sov i en timme.
Då hoppade jag upp och sprang ner och lagade mat.
Sova middag är guld.
Jag ska skriva ett nytt lagförslag.

Jag yrkar på att
Alla storstadsbor (lantisarna kan få mjölka kor om de vill) ska mellan 16.00-17.00 sova middag. Alla affärer stänger, alla resturanger tar paus i matlagandet och alla skolor slutar förhoppningsvis innan, om det mot förmodan inte skulle te sig så (Värmsö gymnasiums torsdagar) ska aulan eller liknande snabbt kunna förvandlas till ett jättelikt kuddrum.

Jag tror Reinie blir glad. Om inte annat blir Monsan det och om tre år har ska vi ändå byta regering vid det här laget. Jag skulle i alla fall bli glad.

Inför nästa vecka ska jag bli mer strukturerad. Då sätter skolan igång mer på riktigt. Allt blir mer allvarligt och hösten kommer smygande. Ska planera var ända dag, veckan ska innehålla minst två träningspass, hundprommar, matlagning, städning, socialt liv und so weiter. Skolan är väldigt social. Man träffar folk hela tiden. Eller rättare sagt är med människor hela tiden. Iförsej har jag träffat väldigt mycket nya människor den här sommaren men det blir ändå en omställning när man kommer tillbaka såhär. Alla ska vara så nya och frächa och man själv känner sig bara ständigt cool, jämt. Så vad ska jag ändra på.

Jo. Jag vet. Jag lovade mig själv att jag skulle skriva dagbok fler en sju gånger det här året. Jag får börja nu. Tror jag har skrivigt en gång. Bra. Bra. Bra.
Dagbokstajm. Dagböcker är guld.
I helgen ska jag dessutom sortera bilder för framkallning. Imorgon börjar mitt individuella val digital bild. Skoj. Tycker jag helt spontant. Men vi får se.

Blogga är tusan kul.
Ska lägga till några nya länkar till nya favvosar. Eller det kanske redan är gjort.

Jag har ingen koll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback