Alla är förlorare förutom vinnarna

Här sitter jag nu med riskakor och oboy. Firar? Ja, ta mig fan det gör jag. Glad är det minsta man kan vara vid ett sånt här tillfälle i livet. Alla kan nog inte förstå men jag ska berätta.


Där stod vi, vid första kontrollen. Visste inte riktigt vad som pågick men snart löste sig den stora frågan och vi körde igång, matlagning. Vi visade en ny sida vad det gäller matlagning, riktigt bra faktiskt (94 poäng av 100 möjliga). Eftermiddagen fortsatte med surrning, en station där man först skulle kasta livlina, surra en anordning och ta sig över en "bäck", surra en bår och surra upp den på en ställning. Samtidigt fick man extrauppgifter gällande sjukvård och vi gjorde kontrollen på drygt 17 minuter (91 p /100p). Orientering var på schemat och vi var väl lite splittrade i hur det skulle gå, om vi skulle gå eller springa, jogga eller stressa. Vi delade upp kontrollerna och fick maxpoäng på 50 minuter. Ledigt... Middag, peppning och iväg igen vid 20. Nattkontroller i form av nutidsorientering (100 p), Woodcraft (94 p), Eldning (76 p), Säkerhet/signalering (100 p), Organisation (100 p), Periskop/kims spel (100 p),  vätskekontroll (100 p), stil(100 p). Totalt räknat fick vi alltså 1055 poäng.
När vi satt där, prisutdelningen hade börjat, de hade kommit till de 20 bästa, vi bet i varandra vi knep händerna, vi pustade ut för varje gång de sa en till placering och började om igen. Det var hemskt. Den spänningen är olidlig. Det går liksom inte att föklara, man kan bara sitta där och hoppas, men ingenting veta. När 2an ropades upp, Råseglet skrek vi av glädje, lycka, lättnad, åååååh, jag vet inte vad, men underbart var det. Vi -Pokémon Crew hade vunnit Scouternas natt 2006, fatta! Det är stort, det är grymt, vi är bäst! Bäst! Bäst! (Kan ju tala om att 2an fick 1005 poäng) Ojojoj, vi, just vi.
DET ÄR HELT UNDERBART ROLIGT!

Ja, hoppas att det framgick något vad som hänt under helgen. Vi var alltså ute och gick från klockan 8 till 2 inatt... Tufft.

Nu håller vi på att letar bra priser till våra heta mjukisbyxor vi ska köpa, med Pokémon på rumpan. Helt grymt.

Kristina heter jag och idag är jag glad och trött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback