Trolleri trollera

Om jag såg
Om du såg
Vi såg
varandra
slapp vi prata
i telefon

Alla dessa minuter
vi tillbringar
Telefonen tar tiden
ifrån oss

Kunde vi inte
Eller?
Träffas istället
VA??

Jag vill inte höra
Jag vill se
Jag vill känna
Inte lyssna
Kom
kom nära mig

Gå med mig


Igår hade vi lyrikspecial i skolan, vi skrev dikter och diskuterade. Min första dikt fick namnet Tänk om du kunde hälsa på dig själv i dåtiden och det var namnet jag blev nöjd med, dikten blev inte särskillt party ^^.
Det blev jobb i Stadshuset också, buffé med massa gästforskare, lite galet, för de äter ch dricker som grisar men det var skoj. Och lite klirr i kassan tackar jag inte nej till.

Idag är jag ledig, ska träna, plugga, gå hundprommar och gå på barnkalasmöte ikväll ^^
Kanske jag orkar sätta mig och skriva ett lite längre inlägg någon dag, kanske i helgen, får se.
Nu drömmer hunden, det låter i hela huset när han är ute och jagar fåglar eller vad det är han tänker på.

Kristina


Kommentarer
Postat av: Annika

http://www.estradpoesi.com/

Där står allt som händer inom den världen. Är ju slam typ dagligen i sthlm. Maria var och såg Solja i måndags...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback