Ungdomsledarstipendiat 2006

Det var såhär:

Mamma och jag kom till Stadhuset, jag hade en miniträff med JS som bara sa lycka till och hej hopp. Vi gick in och fick ett glas cider och massa salta pinnar. Inte mitt favoritsnacks precis. Så konstigt egentligen, men ändå så populärt. Efter ett tag fick vi komma in i en sal där vi skulle äta. Vi satte oss ner och en från staden började hålla tal och ropade efter ett tag upp mitt namn. Jag fick komma fram och hon läste medans upp motiveringen som jyrun tagit från nomineringstexten. Faktiskt kommer jag nästan inte ihåg någonting av vad hon sa, det jag koncentreade mig på var att stå och gå, ungefär. Jag ska få motiveringen, men har den inte som det är nu. Men av det jag kommer ihåg så stod det något i stil med "Kristina låter alla yngre och i samma ålder som henne själv komma till tals.." Det lät som jag var väldigt duktig på allt, hehe.
Sen börjades maten bäras in. Först champange, bröd, förrätt, rött alkoholfritt vin, varmrätt, alkoholfritt dessertvin, efterrätt och kaffe. Det var nobelmenyn från 2005. Kan avslöja att det var enormt gott. Ujuj. Den som har 1350 kronor i bakfickan och vill lägga de på en middag kan det verkligen rekomenderas ;).
Vi åt och sen var det fotografering i trappan.
Det var en upplevelse att lägga till i minneslistan absolut. Åh. 10 000 kronor rikare, inte illa.

pris







Den här veckan har varit ganska körig och det är ingen vila som väntar heller. Ska till Umeå i helgen på förbundsstämma. Kul. Ja, ganska faktiskt. Inte minst får man träffa massa folk.

Nu ska jag städa och packa
Kristina

Kommentarer
Postat av: Karin

Du ar ju duktig pa allt ju!!!

PUSS!!!!!!!!

Postat av: Annika

är stolt över dig systra min

2006-11-17 @ 22:11:13
URL: http://vinterbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback