Pariiis

 
Bättre än Sverige gällande vädret – check
Bättre än Sverige gällande snyggapaxkillar – check

Bättre än Sverige gällande croissanterna – check

 
Paris var underbart. Och min käraste största storasyster bor där. Värsta lyxen. Askaxigt. Jag tänkte berätta i korthet om några små incidenter under de fem dagar jag tillbringade i den underbart vackra staden. 

Curlingbanan
Börjar med slutet på resan. Flyget gick som det skulle med kanske tjugo minuters försening, det ända jag kan peka på där var att det blåste ganska rejält så landningen kändes väldigt skumpig och alla applåderade när vi väl landat (pinsamt!). Applådera kan man göra på charter men inte när man flyger från Paris!! Dessutom blev det en till applåd när de tackade av en flygvärdinna. Halv sex satte vi oss i flygbussen. ”Ja, va bra” tänkte vi, första bussen liksom, det här kommer att gå snabbt och bra. Det började kurra lite i magen eftersom vi bara ätit en halv baguette vid klockan ett. Men vi skulle ju få middag när vi kom hem så det var ju lugnt. Bussen gick på bra tills vi kom till Södertälje. Stop. Knök, bök. Från Södertälje tog det fem timmar in till centralen! Inte så himla roligt om jag får säga min sak, om jag fick välja skulle jag inte ha tillbringat onsdagskvällen på en buss. Dessutom utan mat. Fy. Vägen såg verkligen ut som en curlingbana, helt vit och blank. Att det alltid ska bli kaos när första snön kommer…När vi kom fram vid någongång efter tolv så fick vi tag i en taxi som vi delade med två andra som skulle till söder och Älvsjö. Vi kom hem lite innan ett, drack lite varm mjölk och dök neri sängen. Somnade.  

De resande
Det var ju jag och mamsen, men även min Gudmor och hennes son från Göteborg. Det var trevligt, minst sagt men jag fick lite väl lite tid ensam med Karin. Typ när mamma var i duschen och när vi var på party. 

Partyt
Jag fick ett sms av min syster när vi var på väg till Paris. ”Tänkte sno med dig på fest imornkväll när mor har lagt sig. Massa trevligt aisecfolk som har din nivå på engelska och om vi tar sista T hem är det nog OK. Puss” Jaha, tänkte jag medan mamma muttrade i förvirring, oro, ja vad vet jag.Så blev det i alla fall. På lördagskvällen åkte jag och syster iväg på party. Vi hittade till en väldigt liten lägenhet som var smock med människor. Alla frankrikepussar, glada dårar och den polska skrattkillen. Det var kul. Och jag raggade upp en kille till min syster. Eller vi hade tittat på honom va. Det var inte så att han var himmelskt vacker men snyggast där liksom.. Varje gång jag råkade titta åt hans håll tittade ju han på mig. Till slut tog jag fram kameran och tog kort på honom. Då kom han flygande och gav iväg kameran till en tjej som skulle ta kort på båda oss. Han var kul och jag sålde in Karin tills hon själv kom med våra jackor och sa ”nu ska vi hem”. Hehe. När han fick reda att hon jobbade på google blev han ännu mer intresserad.En upplevelse, helt klart. 

Eifeltornet
Jag och den elvaåriga Ted skulle upp i Eifeltornet. Köerna var många och långa men trappkön var överkomlig och vaddå det är väl bara tjocka amerikanare som åker hiss upp? Dessutom kostade det fem euro mer. Lite gratis motion som min mor skulle ha sagt. Jag tog det mer som en match. Ted var taggad. Vi gick ganska fort upp till första etappen. Där var det högt och benen började skaka på oss båda. Vi gick upp till andra, där benen går ihop. Där var det högt och nu skakade benen, ganska mycket. Men fint var det. Men njutningen kunde jag faktiskt inte känna precis då. Vi gick ner igen. Och fick varsitt litet Eifeltorn som medalj.  

Filiiip
Ingrid och Ted hade kommit på show utanför Pomidou, av en man som var världens roligaste. Det hände på söndagen. På söndagskvällen träffade vi honom utanför Notre Dame och Ted fick posa med honom framför kameran. På måndagen ser de honom igen och på kvällen går vi förbi honom två gånger. VA? Är det möjligt att träffa på samma människa fem gånger i Paris? 

Förutom allt turistande hann vi med en hel del shopping, på bland annat Camps Elysées. Mamma och jag storstädade i Karins lägenhet (som tack för att vi fått bo). Och så åt vi på en hel del restauranger. En otroligt bra resa. 

Är lite seg med att uppdatera, men igrå hade jag så mycket för mig. Vaknade och inser att jag är dödstrött. Lägger mig i soffan, när jag kommer upp igen har jag fått fem sms som alla vill mig något, då blev det för mycket. Jag svarade inte på något utan satte mig istället vid datorn. Hann kolla mejlen innan jag var tvungen att gå ut med de tre hundarna. Sen duschade jag, sydde upp min jacka så jag hade något att sätta på mig. Iväg till söder där jag träffade Hannes från Östersund och Frida. Vi satte oss på Dolce med varsin kopp te. Sen till Hökarängen där syster Ernst bjöd på middag i sin nya lägenhet. Hem, sängen, film, sov. 

Idag ska jag försöka vara duktig. Får se hur jag lyckas. Har skrivit up på en post-it vad jag måste göra. I eftermiddag ska jag fika med Ben och Malin på Kaffekoppen, sen ska vi ut  till Värmdö, mysa i soffan framför idol. (Javadmysigtnärmanfårträffaerigenniärsåhimlaunderbara)!! 
Bilder från resan kommer upp på bilddagboken. 

Jag vill kasta loss och lära mig slåss. Raka av mitt hår och bäras ut på bår.
Kristina

Kommentarer
Postat av: Karin

Tack for att du kom hit!!!! Miss you!!!

Och Paris saknar dig ocksa! Kom tillbaka snart!

2006-11-03 @ 13:34:54
Postat av: Anna, karins kompis

Helt fantastiska paxkillar i paris alltså. Det bästa är ju att man få paxa hur många man vill. Hehehe

2006-11-06 @ 00:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback