En dikt om dagen gör gott i magen

Läses endast med estradeninomdig


Dagen då jag fick känna mig lyxig

Dagen då jag fick ett par nya skor

Dagen då jag kunde unna mig något nytt


Ett nytt tallrikssätt till scouthajken

En mapp som är svart och vit

Ett kreditkortsfodral i plast

Och en enkronasgodis från kafeterian

 

Idag har varit dagen då jag har gjort av med pengar, utan att känna mig dålig

Jag kan med gott samvete unna mig det här även när jag tänker på barnen i Afrika

Men vad skulle de ha ett par silvriga skor till

Och hur glada skulle de vara om jag skickade ett brev med ett litet plastfodral

Jag menar sakerna är ju redan tillverkade och idag var dagen jag skulle köpa

Jag gick där på Götgatsbacken

Glad

Och nöjd

Jag var lycklig

Jag har pengar tänkte jag

Jag har fått dessa pengar för att jag har varit duktig det är meningen att jag ska göra av med dessa pengar

Kanske att redan på lördag en ny kamera blir min

Och i sommar många lyckliga stunder på Hultsfred ska bli med dessa pengar

För dom är mina och dom ska jag hålla för mig själv

Ingen

Ingen
ska ta dom ifrån mig

Jag är rik


Kommentarer
Postat av: camilla

vad hände med gustav fridolin dikten? :o

Postat av: Kristina

Håll ut vännen, den kommer

2006-11-24 @ 10:25:06
URL: http://tussilago.blogg.se
Postat av: Annika

när ska du bli estradpoet på riktigt? du borde ju komma och lyssna på frugan nån gång, för hon är den bästa... pusshajs

2006-11-24 @ 11:19:30
URL: http://vinterbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback