Valle, Kalle, Nalle, Salle, Falle -------- Valborg!

Hej hopp!
Mår alla bra?
Vaknat upp efter gårdagens bestyr?
Nyktrat till under bordet?
Eller var du i skogen?
Shit, du måste ha legat i...
Jag har varit helt nykter, det serverades faktiskt lättöl en lunch men jag ville inte tillbringa resten av dagen sittande på dass å ösa i mig öl för att bli lite påverkad.... Vad ska man ha sprit till när man kan ha kul ändå? Det är ju trots allt bara Valborg en gång om året, varför då supa bort den? När man kan tillbringa sin tid på världens nudelö ----------> Vässarö!!!
Ja, fredag, vi fikade och fikade, fick lite info, fikade och gick och la oss. Jag bekantade mig med några nya ansikten och återsåg väldigt många.
Hum, ja, helgen rullade på och det var roligt, på lördagen var det städning som gällde, i stugor och på Inten.. Sen middag och prat. Kortspel och lite så. Fika.
Söndag var det städning av Ladan som gällde. Det gick bra och vi blev faktiskt nästan färdiga. Ja det var faktiskt ganska trevligt att städa :). Sen var det middagslagning som gällde efter lunch. Jag blev en liten sparv som flög in i köket och hjälpte till. Det var skoj, ÖÖÖÖÖÖÖÖSTAN BASTUN är det liksom som gäller, vi var värsta gänget, och när Raymond och Maria kom på släppte även Larsson 1 loss. Det var kul och sen gick vi och duschade, alla 3 i lilla köksduschen, hehe, wooooho, party! Sen var det brasa och körsång! Jättemycket fika med After eight! Jag kom på varför vuxna äter sånt. Det måste vara för att det är choklad och mint, då får man ganska bra smak i munnen och då blir det jättegott att pussas med någon som också ätit det. Myspys vettu!
Östan Bastun kom också på ett nytt hångle sätt, safe strul liksom. Om man rör runt med tungan i kinden och håller den mot någon annans kind som gör på samma sätt blir det jättemysigt hångel, inte slaskigt och sådär liksom. Och om det är någon man tycker om kan jag lova att man får det där mysiga pirret i magen ändå. Hihi, det borde alla testa.
Idag var det fukost som gällde och sen städning av vårt hus när matgänget åkt hem, så jag fick städa själv, men det bästa av allt! Hehe, jag städade inte alls så noga. Men, jag kom ändå tvåa i tävlingen och fick en godisåse! Helt roligt, visste inte ens om att det var tävling. Lite roligt sådär va.

Nu ska jag gå och lägga mig. Men glöm inte att kindhångla med alla ni tycker om, det rekomenderas verkligen!
Godnattpuss i pannan!
Kristina

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag tycker att det låter nice med en nykter valborg, det ska jag köra på nästa år! Och kindhångel var nåt nytt, jag tror dock inte att det slår vanligt hångel.
puss

Postat av: Kristina

Det har jag aldrig sagt att det gör, men mysigt kan det väl vara för det..

2006-05-02 @ 14:10:08
URL: http://tussilago.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback