Tänk om

Tänk om någon hade svar på alla livets frågor.
När lär man sig att säga hejdå till en vän för all tid?
När lär man sig att älska någon?
När lär man sig att titta mot solen utan att kisa?
När lär man sig att vad man ska säga till någon för att inte såra den?
När lär man sig vilka val som är bäst i livet?
När lär man sig hur man gör rätt?
När lär man sig hur männiksor lever?
När lär man sig klart om livet?

För att inte tråka ut er allt för mycket kommer här lite onödigt vetande, om mig då såklart. Närmare bestämt 24 onödiga frågor.

1. Är det något speciellt du längtar efter just nu?
Sommarlov, som bara den
2. Hur är vädret hos dig just nu?
Sommar och sol, men bara den 11 maj..
3. Vilken hemsida kommer du att besöka härnäst?
Ehm, det har jag faktiskt inte planerat, kanske något scoutigt, eller skoligt, eller systers blogg. Bloggar är kul.
4. Önskar du att du vore någon annanstans just nu?
Jo men det gör jag väl, men jag vet inte riktigt var, kanske på en strand, sommar, piggelin, bad.. mm. mm. mm.
5. Önskar du att du vore någon annan, isåfall, vem?
Va? Nej, det tror jag inte, kanske att jag vore lite längre men nej jag känner mig ganska nöjd med att vara mig själv.
6. Går du på någon utbildning?
Samhälle-Kultur..
7. Har du ett mål vad du vill bli, och tror du denna utbildning kan ta dig dit?
Nä, det kan den nog inte, jag vill bli låg- och mellanstadielärare, men självklart även rädda de svältande barnen i världen...
8. Hur oftar pluggar du?
Varje vecka.
9. Är det någon utbildning du vill gå i framtiden?
"Hurmanräddarvärldenpå1år" vill jag väldigt gärna gå.
10. Vilken är din favoritbok?
Hum, kan inte bestämma mig faktiskt..
11. Vad läser du just nu?
Dvärgen av Pär Lagerkvist
12. Vilken favoritförfattare?
Per Nilsson
13. Har du något bra boktips?
Läser faktiskt inte så himla mycket böcker för tillfället, bara till skolan och de är inte alltid allt för bra.
14. Vad skulle du skriva en bok om, om du vore författare?
Om idoler och förebilder. För vuxna, alltså en vuxenbok.
15. Vilket yrke drömde du om ha som vuxen när du var yngre?
Clown :D
16. Överensstämmer den drömmen med vad du gör idag?
Hahaha, faktiskt inte.
17. Dagdrömmer du ofta?
Bara när jag är ute med hunden.. Då brukar jag gå och hitta på berättelser med mig själv i huvudrollen, alltså det utspelar sig när jag går där, men det kan vara någon med mig, eller i telfon eller så..
18. Vilken är den mest underliga dröm du drömt?
Ujuj, det vet jag inte, har drömt så mycket skumt.
19. Brukar du försöka tyda drömmar?
Nje... Ska man göra det?
20. Vilken hårfärg har du?
Blont, ska det se ut som.
21. Långt eller kort?
Jag har nog mittemellan långt och kort. Det passa liksom varken in på halvlångt eller halvkort..
22. Lockigt eller rakt?
Rakt.
23. Naturligt eller preparerat?
Blondspray... Men jag är ju blond egentligen, men jag klippte av det, men nu är det lite solblekt också..
24. Är du nöjd med ditt hår just nu?
Jodå, det kunde varit bättre och det kunde varit sämre.

Tror jag har en mittemellandag idag...
Hoppas alla har det bra.
Nu ska jag ringa Daniel och sen tillbaka till skolan för sista lektionen..
Puss
Kristina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback