Hej hallå dagboken

Idag blir en konstig dag.
Jag ska skriva ett filmkunskapsarbete på morgonen, eller förmiddagen. Har inte bestämt mig än om jag ska gå på ds ikväll eller inte, känns dock inte allt för lockande, tror jag skippar det.
Igår blev en konstig dag.
Jag var helt sjukt trött hela dagen, vi hade redovisning på historian som gick sådär, för att Dan Jansson kom försent och missade hela grejen, tack. Sen var det lunch och jag var inte hungrig. Tyska - prov, muntligt, som gick väldigt bra. Min lärare var dock inte säker på mitt slutbetyg än, hon skulle tänka på saken, alltså det väger mellan vg-mvg, ligger på ett mycket starkt vg nu... Men det blir nog bra. Samhällslektionen däremot var bara jättelångsam, höll på att somna typ 143 gånger på 60 minuter.

Jag tänkte på en sak nyss när jag satt med tidningen framför mig och åt frukost. Jag är inte särskillt sportintresserad, men när det blir stora grejer som OS-guld och Vm-guld och liknande blir man ju helt meddragen, det är ganska coolt tycker jag. Att några machoishockeykillar kan bli världsbäst och komma från Sverige. Blir man inte himla stolt för att vara svensk då? Skumt.

Hej hopp sockertopp idag är det tisdag och jag och Ben får klara oss utan en syn av vårat span. Det är himla roligt tycker jag. Eller alltså, ja, hehe, att det bara är jag och Ben som verkligen tycker så. Tillochmed Dan är emot oss. Fyfy.

Läste just min vän Malins blogg och fick syn på min dikt, alltså om mig. Den har varit med här förut men jag kände för att vara lite självisk och sätta upp den här igen, den är så fin.

K

du sa nudel
jag blev glad
du sa hej
jag blev glad
du sa pussilago
jag blev glad
du är glad
alla är glada
för du är glad kristina
du är det
jag lovar dig
Darin lovar dig
jag frågade honom
nudel
säg det
för evigt.


Idag blir en konstig dag.
Puss från mig.
Kristina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback