Hej alla glada

För det första vill jag säga att Daniel är min alldeles speciella vän. Jag blir så himla glad av att prata med dig, du är verkligen bra att ha, tack femhundramiljardersmiljonergånger att jag får ha dig som vän.
För det andra vill jag säga att Malin är världens nudligaste och har skrivit en dikt till mig:

K

du sa nudel
jag blev glad
du sa hej
jag blev glad
du sa pussilago
jag blev glad
du är glad
alla är glada
för du är glad kristina
du är det
jag lovar dig
Darin lovar dig
jag frågade honom
nudel
säg det
för evigt.


Alla borde ha en vän som skriver en dikt till än. Tack darling!

Idag har varit en himla bra dag. Adam sov över här (NEJ vi är inte tillsammans, vi är kompisar) och vi gick upp vid halv 12 för att sätta oss i trädgården till klockan 1 med frukost och solsken i blick. Sen åkte han hem och jag och syster Karin åkte in mot SoFo för att sätta oss på Nytorget och njuta i solen. Helt underbart. Alla borde ha en syster som man kan sitta i solen med! Sen åkte jag hem, var på jympa med mor, åt middag och sen ringde Daniel och vi pratade om livet i en timme. Helt trevligt. Nu har jag precis dammsugit rummet och satte mig här för att kolla mejl, blogga och prata med folk en stund.
Igår var också en bra dag. Malin och jag vaknade, åt frukost i trädgården, åkte in till staden där jag mötte mamma, köpte ett klänningslinne, en vit tröja och ett halsband och just det, världens sötaste strumpor! Sen åkte jag hem och så kom Adam, vi bakade pizza och åt den med Karin som kom hem, gick ut med hunden, drack te och tittade på film, sen blev det godnatt, för vi var helt trötta. Helt bra dag.

Nu har jag precis skickat ett mejl till snubben i valberedningen och sagt att jag inte ställer upp. Har helt enkelt inte den årken nästa år tror jag. Även om jag fick de här himla fina orden idag (av Magnus) :

kristina, oh kära kristina...
du är smart
du är trevlig
du är social
du är perfekt för att sitta i fs och liva upp förbundet
(du är söt)
vad är det för fel att lägga 5 timmar i veckan på att utveckla en förening som ger tusentals barn och ungdomar en värdefull fritid
jag blev jätteglad när jag hörde du blivit nominerad
jag tror verkligen du kan göra något bra
jag tror verkligen du kan bidra till något positivt
jag har varit scout länge, jag har sett och gjort mycket.
se det som att du har fått jättemycket från rörelsen redan...
nu får du chansen att ge tillbaka... i bara ett år...


Tack.
Vad det hjälper att vara söt förstår jag faktiskt inte riktigt, men det är kanske därför det är inom parantes...

Imorgon är det skola igen, nu är det inte långt kvar tills jag har gått ett helt läsår på gymnasiet.

Puss i pannan (för det är den bästa pussen man kan få efter munpuss)
Kristina

Kommentarer
Postat av: Karin

I know! Jag älskar också pussar i pannan, visst är det näst bäst!!!

Men det där med förbundsstyrelsen kan du ju faktiskt sitta i EFTER gymnasiet ju. Då kan du ju ännu mer, och kan bidra med mer. + att du kanske är ÄNNU sötare då? Vem vet?

Postat av: Kristina

Du har en poäng där syster ;)

2006-05-08 @ 19:02:57
URL: http://tussilago.blogg.se
Postat av: Jaspare

Va bra dö! :D

2006-05-18 @ 11:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback