"Befrielsens helg"

Rubriken kommer från middagsbordet, jag råkade uttrycka mig lite kryddat när jag fick frågan hur det hade varit i helgen, "Aaah, heeelt skönt, jag är helt befriad". Så då vet ni det.

Helgen har varit helt otroligt skön verkligen. Vi var fem stycken som i fredags eftermiddag hoppade på bussen till havet. Stort hus, stor tomt, egen strand, wow.

Erik - Han med korvarna i håret. Det måste vara få människor som inte gillar honom. Han är bra på det mesta och dessutom världens snällaste och gulligaste, rolig, fixig, cool, han är helt enkel grym. (Hans landställe vi tillbringade helgen på)

Croner - Malin, ( vars pappa jobbar på samma jobb som min, han har dock lite högre status som vd.. :P ) en himla rolig tjej, skulle jag vilja säga, hon säger vad hon tycker och tänker och tar alla för vad de är. Hon är verkligen en rolig prick att ha med sig en helg som denna, piggar upp stämningen på något sätt liksom.

Dan - Vad skulle klassen vara utan dig? Ja, Dan är en väldigt snäll person, han skrattar så han håller på att tappa andan och är himla rolig. Dessutom läser han min blogg i smyg, kom det fram, men nu blir det ju inte i smyg längre, eftersom jag vet. Tyvärr grabben.

Malin - My lover. Hon är min bästa vän i klassen och ja, vad kan man säga? Utan henne vore inte klassen var den är idag..

Okej, ska snart berätta utförligt om helgen, men först vill jag bara påpeka att jag blev helt ledsen när B kom fram till mig innan vi skulle åka i fredags och sa: "Jag är så jevla sur på dig och Malin, tänk över helgen". Ursäkta va? Jag förstår inte? Är det för att vi åker utan er och gör något? Är det för att ni är tillsammans och ni inte tycker att vi anstränger oss tillräckligt? Jag vet itne vad jag har gjort för fel faktiskt. Vit ycker det är svintråkigt att vi inte kan vara samma lilla gäng som vi en gång var. Fan. Det är svintrist. Vi vill ju verkligen.

Helgen:
Vi kom ut i fredags vid ungefär 19 kanske. Innan dess hade vi suttit på tre olika bussar och handlat mat för över 900 på Ica i Norrtälje. Kan ta ett exempel ur varukorgen: Att dricka - 3 st 1,5 liters läsk, 2 st blandjuicer, 20 st tepåsar och 4 liter mjölk. Wow.
Vi packade in oss, och lagade lite pata och åt med parmesan. Spelade spel och sjöng, myste med te och hade det allmänt skönt, gick och la oss vid tolv.
Lördag, vi vaknar och ska gissa vad klockan är när Erik frågar. Förslagen blir 7, 8 och 9. Det visar sig att klockan är 11. Vi går upp och äter en långsam frukost. Går ner till bryggan och sätter oss på bänken och har det trevligt, pratar om livets stora frågor och har allmänt skönt. Går upp till huset vid 2 och lagar pastasallad som vi äter ute på en filt i trädgården. Där brottas vi och ligger i hög tills klockan blir 5. Då går vi in och gör lattesar. Börjar spela kort och på något konstigt vis blir klockan 8. Vi börjar laga middag, sätter igång grillen nere vid stranden och bär ner allt vi behöver dit. En himla mysig men svinkall måltid vid det underbart vackra vattnet. Ja, efter det var det bastudags. 20 minuter i 80 graders svett, dopp i det 5 gradiga vattnet, 10 minuter till i det varma, ett dopp till och sen var det så himla skönt att vi gick upp till huset utan att värma oss, tände en brasa, gitarren kom fram, pratstund och mys, sovdags vid 3.. Somnade vid 5..
Söndag, vi vaknade av Dans mobil, eller det kanske inte var riktigt sant, ERIK vaknade av Dans mobil och skriker rakt in i mitt öra "Dan, hur fan kan du inte vaka av det där??" Hehe, lustigt vaknesätt ska jag säga er. Dan var tvungen att åka hem vid 11 och gjorde så. Vi städade, solade, spelade kort, lyssnade på Beatles och åt lite mat. Sen hemfärd vid 3.

Helgens ord : Krydda och kasta en gunde (vid riktigt illa: kaste en svan)
Bilder från helgen kommer väl snart...

Hoppas alla har haft en jättebra helg!
Och kom ihåg att en helg vid havet befriar fan varenda människa.
Puss i pannan ( för idag är jag snäll)
Kristina

Min mor och far firade silverbröllop. Alltså har de stått ut med varandra i hela 25 långa år. Shit pommes... Det är ju lite coolt sådär, grattis, eller vad man säger. Här är iaf några bilder på de, jag kände att det var lite underrepresenterat med bilder på min familj i bloggen.
Mor och far.


                                 
                             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback