Swebuss Express/Hultsfred -06

Hej hoj.
Igår var jag lite halvt lat och orkade faktiskt inte skriva ett långt inlägg om allt och inget.
Alltså.
                   


Swebuss Express i all ära
men
att få åka halvtom dubbeldäckare var underbart tills vi efter två timmar blev väckta och fick byta buss till en smockad varm vanlig sliten buss där vi inte ens kunde sitta bredvid varandra var ingen hit.
Att sitta ihopklämd bredvid en okänd kille mitt i natten och försöka sova är inget jag drömmer om.
Att sen få platsen bredvid sin vän men hållas vaken av tre väldigt oförskämda blingblingturkar. Nej fy, att tycka att ens egen ringsignal är så himla tuff att man låter den ringa ett tag (och väcka hela halva bussen) är väl helt crazy. Ah, det värsta var att de inte ens var stora, de kan knappt ha passerat 15 år. Men fyra timmars god sömn på en nattbuss är väl fullt tillräckligt...
Jag sov halva dagen när jag kom hem sen.

Hultsfred
Man skulle kunna säga att jag ångrar att jag inte var där. Innan så hade jag fullt upp i att hålla Malin på rätt spår att inte åka. (Inte för att jag inte ville att hon inte skulle åka men att rymma till en festival med ihoplånade pengar var inte världens bästa idé). Vi kunde ha varit där, men nu var vi inte det. Japp. Nu är det ändå över. Det är ändå bara ett minne.
Men nästa år. Då, då är det du och jag mot världen!

Vad göra av denna dag?
Jag ska visst upp till Dalen och ta fästingvaccin... Kul jul.
Så ska jag ju ut med hunden och städa lite i rummet. Mitt sommarprojekt är ju mitt rum, det ska bli fint när det är klart är det tänkt. För jag är så himla trött på det där blåmönstrade tapeterna.

Det var allt för den här gången.
Kristina

Kommentarer
Postat av: Karin

Nej vi ska ju till Emmaboda nästa år ju! För ihopsparade pengar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback