Ledsen flickor, vi har blivit lurade

Vilken helg, vilket party, vilken fart, vilken intesivitet, vilka människor, vilket röj.
Helgen har varit helt underbart bra.
Vi 5 ( Ben, Camilla, Julia, Malin och jag) har umgåts nästan 24 timmar om dygnet. Inte riktigt men ganska intensivträffning har det varit. Det har verkligen hänt mycket.

Som igår:
Jag och Malin säger hejdå till Camilla och Ben när vi kommer från Ingarö och ska ses senare på kvällen. Vi går upp på Götgatsbacken och in på Hm. Vem går då inte ut genom dörren? Fy fan vad snygg han är, livet är så orättvist. Det är han som går ut. Han som man bara vill fastna i en hiss med. Åh, dagen var räddad när jag sett honom. Jag blev helt galen och tittade åt det hållet där han gått och får syn på Fia, i min klass, drar med mig Malin och ja, jag tittar väl inte så mycket på Fia utan ett annat håll. Haha, Malin kom efter och ojade sig över sin arm. När vi sett honom hade hon nämligen nypt mig i låret, och jag som höll i hennes arm stack in naglarna så hårt jag kunde, förlåt darling, det blev värsta hudflikarna. Alltså, när vi står där, mitt på gatan kommer Andreas Jonsson gåendes. Va??? Det blev bara för mycket. Allt hände liksom på en gång. Malin och jag fortsatte vår tur och vem jobbade inte på mcd där vi gick in och fick gratis Latte? Jo, han som Malin tycker är så söt, precis, men som jag inte gillar överdrivet mycket... Ja, sen när vi vände oss om stod Carl och Mattilda från vår älskade klass där. Alltså hjälp. Inte nog med det liksom. Vi gick ner i tunnelbanan och träffar Claras boyfiend, Tamer... Och sen när vi sätter oss på tunnelbanan sitter min syster där.
Det var helt sjukt. Alla männiksor inom loppet av 15 minuter högst..

Det bästa var att jag hade ju upptäckt att min väska hade spruckit i sömmen. Det var inte bra när jag skulle trycka på den och allt så jag gick till Granit och sa det. Pluffs pluffs utan något kvitto eller någonting fick jag en ny, eller tillgodokvitto om jag hellre skulle vilja ha det. Wow. Jag ska börja jobba på Granit när jag blir stor. Jag blev kär. Så nu är den klar. Vita fina bokstäver på en alldeles ny väska. Mm Mm Mm..

Hej hoj det här var en bra helg. Ben sov här inatt och vi försov oss. Hon skulle börjat jobba kl 10.00 men gick här ifrån 5 över. Ibland vill inte livet hänga med som det ska helt enkelt.
Nu ska jag äta lite och sen städa mitt rum och sätta mig och plugga. Jag struntar i att vifta med Sverigeflaggor idag. Det var nog med igår. Visst är det bra att man hyllar sitt land och att Sverige är himla bra att leva i. Men varför ska vi göra det? Räcker det inte med att man själv är nöjd med landet. Eller nöjd och nöjd. Nöjd med att det är ett hyffsat bra land med en himla massa baksidor i alla fall. Jag ska nog gå ut och viffta med alla världens länders flaggor förutom Sveriges. Är inte det viktigare? Att alla människor känner sig välkomna till detta underbefolkade land. Kom igen nu Sverige, visa vad du kan. Sverige hjärta världen, eller?

Men heja svenska flaggan :S

Kristina

Kommentarer
Postat av: Marwin

Känner igen mig i det du skriver om nationaldagen och firandet av Sverige.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback