Kärlek

Cirrus    
H


Sommarsöndag.
Det är härligt att bara vara ledig, ta dagen som den kommer, leva i nuet, glömma sina bekymmer, le för en stund.
Hunden mår dåligt, han har feber och har någon slags infektion på foten. Det är inte bra. Han mår så dåligt och jag kan inte förklara varför. Imorgon ska han och jag ta oss till Bagarmossens regionsdjursjukhus. Lilla Cirrus, egentligen borde det aldrig hända honom något ont, kunde det inte vara jag som hande en infekterad fot istället? Livet är så orättvist. Det borde det inte vara, allt borde vara bra för honom, förutom familjen är det nog han jag älskar mest av allt här i världen, då vill man bara väl.
Så var det måndag imorgon och systrarna ska jobba medan jag tillbringar tiden hos veterinären. Nej, jag ska boka tid först så det blir nog inte så farligt. När det är sommarlov flyter dagarna in i varandra och det är liksom ingen skillnad på onsdag och söndag, söndagsångesten finns inte där och det är skönt.

Snart ska jag inte vara hemma mer i sommar, då ska jag ha sommarlov på riktigt, i Strömstad, i Kragenäs, i Hälsingland och på Vässarö. Åh, va härligt det ska bli, jag har det bästa kvar.

Kristina



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback