"Hej, här står jag och min popidol"

Idag när jag kom hem satte jag mig i trädgården i skuggan och fick en underlig tanke i huvudet.
Vad skulle hända om alla människor bara ville börja om från början, om vi skulle bränna ner alla hus, alla fabriker alla affärer, allt. Sätta os i små träbåtar i havet tills världen brunit klart, och sen när det går att stå på land igen, bränner vi även båtarna. Och gör allting från början, delar upp oss jämt på jordens yta, jagar, letar mat, allt börjar liksom om på nytt. Men det skulle iförsej inte funka, inga djur skulle ju överleva, för utom de som lever i havet. Men, tänk om. Vad skulle alla göra på dagarna, när det inte fanns några pengar, inga iPodar, inget internet, ingen radio, inga tv-spel. Vad skulle alla människor ta sig till? Det jag försöker säga är att vi tar allt för givet, som att allting alltid har funnits och alltid kommer att finnas. Men det är människans trånga syn på allt. Vackert.

Idag blev en fin dag. Hemma hos Malin. Vi gick till en sjö och badade. Vi badade länge, det var så skönt. Vi sprutade vatten på varandra och plaskade runt, skrattade och skrek. Det var härligt. Sen låg vi på bryggan och stekte oss. Jag, Julia, Malin, Dan och Erik. Ja, sen åkte vi hem, jag åt middag med mor och gjorde rent i köket medan hon var och handlade. Om jag fick en ren disktrasa varje gång jag skulle torka skulle jag kunna göra rent i köket varje dag. Tyvärr får jag inte det, och det kanske är orsaken till varför jag bara gör det kanske en eller två gånger i veckan. Men idag fick jag det, den andra låg i diskmaskinen. Det var trevligt.

Ja, livet rullar på och imorn är det skolavslutning. Sen har jag hela långa sommarlovet på mig. Till allt jag vill göra, allt jag vill skapa, allt jag vill känna. Åh, är det inte en underbar känsla - Frihet.

Den här bilden fick jag rubriken ifrån, visst ser den lite ut som "Hej, här står jag och min popidol", det är allt bra med vänner.

Hej


Puss i pannan, för idag är livet lyckligt.
Kristina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback