Den stora toastdagen

Prickiprick
Det blev ingen färd till veterinären idag, han hade ingen feber imorse och det fanns ingen ledig tid för dagen, vi tyckte att vi inte orkade sitta på akutmottagningen hela dagen och bestälde istället en tid till imorgon.
Istället åt jag toast med kära syster och gick ut med hunden. Fick in pengar på kontot och tänkte "åh, jag behöver lite förnying", duschade, åt mer toast och åkte in mot staden. Det är ganska mysigt att gå själv på stan, ingen som vill kolla på saker man själv inte vill kolla på och man kan köpa hur fula grejer som helst utan att någon säger ett pip. Inte för att jag brukar köpa fula saker, men ändå..
Ja, det blev lite nödvändigheter som underkläder, 7-pack färgglada strumpor och världens finaste bikini. Åh, jag blev helt kär! Den är svart med vita prickar och hålls ihop mellan brösten av en röd plastfyrkant. Ja, det var verkligen den jag hade letat efter. Sen köpte jag även ett svart pärlhalsband på Indiska, jag såg det för kanske en månad sen på en försäljare där och nu var det på rea! Idag är min dag.
När jag sen hux flux tänker att nu har jag väl handlat klart och är påväg ut från galerian stöter jag på Malin, hennes mor och bror. Lite lustigt sådär. Men jag fortsatte min väg efter en liten pratstund till McD. Jag säger att jag vill ha en McFlurry Jordgubb vart på kassörskan säger, "det finns ingen jordgubb, det finns bara daim, smarties eller strawberry". Alltså är det jag som är helt ute eller betyder inte strawberry jordgubb??? Haha, jag fortsätter och säger, "Ja, jordgubb" "Men, det finns inte, vill du kanske ha strawberry" "Ja, strawberry-jordgubb..." "Jaha, men den här är med choklad så det är inte bar jorgubb" Hur seg får man vara? Hjälp.

Ja, dagen blev ganska bra och jag är väldigt nöjd med mina inköp. För dagen i alla fall, vad jag tycker imorgon kan man ju aldrig veta såhär dagen före.

Och snälla, fortsätt beställa Flurry-jordgubb
Kristina

Kommentarer
Postat av: Annika

oj, var kommer alla idioter ifrån, helt sjukt puckat...

Postat av: Kakan

"Ja, jordgubb" "Men, det finns inte, vill du kanske ha strawberry"

Hahaha det där måste du skicka in till Tjuvlyssnat.se - jag är helt hooked på den sidan nu, hjälper för tristessen i växeln!

2006-06-27 @ 14:50:35
Postat av: Kakan igen

Mäh jag var nog lite trött av allt jobbande, det är ju inte tjuvlyssnat om du var med! Hmmm du kanske kan låtsas att du lyssnade och nån annan beställde. Eller inte.

2006-06-27 @ 17:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback