Oh, you´ll kiss me again

Hej hallå dagboken.
Jag är tillbaka.
Efter drygt en vecka uppe i Hälsingeskogarna fick det räcka och vi vände tillbaka mot storstan. Helt underbart att vara hemma. Det är så skönt att bara vara hemma och vara ledig, här finns ju allt, eller nästan allt. Jag har faktiskt mest sovit. Löst några korsord och ätit. Läst tidningar. Badat. Promenerat med hunden. Legat på bryggan. Men jag har också fyndat två skärp i Hudiksvall, fyndat ännu mer på Säcken (Delsbos seckond hand) i form av sex filmer, ett par skor för 11 kronor, och en jättefin väska för 15 kronor. Delsboborna har inte riktigt insett att det är inne med gammalt så därför har Säcken världens lägsta priser, vilket iförsej bara är bra. Jag har också berättat godnattsagor för min syster om den lilla flickan Ernst som gjorde liknande saker på dagarna som vi och det slutade alltid med "Shåni, du är knäpp" (Ja, hon kallar mig för Shåni, men jag tycker det är fint, Ersan (Annika) är ju inte så himla mycket bättre det). Men hon gillade dem, igår slutade den "I love Peter Jöback" bara för att jag skulle få med en bög, jag lyckas visst med det mesta. Haha. Vi har ridit islandshäst också, vilket självklart straffade sig i två onda kroppar, men kul var det. Ja, när jag tänker tillbaka på veckan har det faktiskt varit ganska bra. Lugnt och skönt liksom. Men lite jobbigt med ingen mottagning på mobilen...

Men nu är jag hemma och ska inte iväg igen förän på söndag! Jag ska börja riva ner mitt rum, för det ska bli nytt. Gröna väggar med svarta och vita detaljer (alltså möbler, gardiner, lakan osv..). När jag ska hinna göra det är en annan fråga med om jag börjar nu så kanske jag hinner färdigt till jul.

Nu kom jag helt av mig i mina ideér om inlägget för att min kära syster Ernst kom och störde mig.
Idag i bilen ringde lilla Micke mig, det var trevligt men han pratade inte så länge och jag var nyvaken, var lite överraskande att han ringde faktiskt, men absolut kul. Mina småpojkar som jag får träffa på söndag!! Ja, va kul det blir! Hade fått en kommentar av Erik för två dagar sen "hej kristina .... de va sjukt kul på försmak och ja ser fram emot lägret... på lördag :O ses då ... ha de så bra... Ps. du e såå jäävla tuff =D". Jag blir ju helt glad, hihi. Och just det. Micke påminde mig om min pinsamma telefonsvarare, måste verkligen ändra den fort som tusan. Den har ju några år på magen liksom.

Så här följer några bilder från tiden på landet

hä3
För min hund är världens sötaste

                   
Middagsdags och varför jag har keps på mig på den där bilden var för att få bort håret och ta bort solen som var mitt på mig vid middagen, men keps är hipt i skogen vettni.

hä1
Ja, mottagningen på mobilen var ju minst sagt förjevlig, så att klättra på räcket var något jag gjorde dagligen...



Hoppas alla har det bra i sommarhettan.
Jag och Towe planerar skånetripp :D

Hopptjohej
Kristina



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback