Mobilen.

Igår när jag skulle gå och lägga mig låg det en urklippt artikel på min kudde. Den handlade om cheap mondays framgång och logga. Min syster (Annika) har skrivit om den i hennes blogg så om ni är intresserade kan ni läsa där.

Jo, i alla fall blev jag lite piggare när jag hade läst den där och tog fram papper och penna och började skriva av min telefonbok. Fortfarande har jag ca 50 kontakter kvar att skriva av. Hur kommer man då på tanken att göra något så fruktansvärt idiotiskt? Jo min käraste mobil har nämligen helt gått sönder.
Tecken nummer ett: En morgon när jag satte på den var jag tvungen att ställa in tid och datum, helknäppt tänkte jag och gjorde precis som den ville. Efter frukosten kom jag på att jag kanske skulle kolla om allting verkligen var som vanligt. Alla mina fina bilder var borta, alla! Det var nästan så att jag svor högt för mig själv, nästan. Jag tittade vidare, ringsingnalen var "riiing riiing riiiing riiing", alltså hur kul är det på en skala, jag skulle skämts ihjäl om den ringde när jag sarr på tunnelbanan. Fy usch! Jag tittade om allt annat i galleriet hade försvunnit, men, det var kvar. puuuuuh. Något skumt hade hänt och jag visste inte varför..!!
Tecken nummer två: Jag ska ringa till min kära vän Ben, eller ha hennes nummer till någonting. Jag tittar i min telefonbok och eftersom kontakten B är rätt nära A bläddrade jag nedåt istället för att söka på bokstaven B. Andy stod först, det ska han inte göra, sen kom Eva Hagman, ockej, tänkte jag. Nu är det verkligen något som är fel. När jag bläddrade upp från Eva kom plötsligt de resterande E-kontakterna, David Syk och Daniel Larsson. Sen kom T. Då inte slutet på T utan mitt i. När jag bläddrade ner därifrån kom resten av T och U och Å och sen BEN! Va? Bara helt plötsligt, sen kom en A-kontakt, efter B!!!! Shit pommes frittes! Jag bläddrade ner lite till och sökte på B. Inga träffar.
Tecken nummer tre: Min mobil ringer när jag och Daniel står i liftkön, den är fulladdad. Bra tänker jag trycker på svara och sätter mobilen intill örat. "pippip pippip pippiiiiip". Den dör. "Okej"Det konstiga var att det gick att sätta på mobilen igen, skriva sms och så, men när man ska ringa eller blir uppringd är detbättre att dö, tydligen. Jag funderar på om den har blivit gay. Han kanske inte vill pussas med mitt öra längre...
Tecken nummer fyra: Nu skulle jag ju kunna skriva alla byxor äro dyra, men det är tråkigt så jag skippar det. Imorse när jag vaknar, slår på mobilen, tittar på klockan, lägger ner den, blundar, gosar lite med hunden och efter en stund tittar jag igen. Klockan är fortfarande 7.53. (Vad jag gjorde uppe så tidigt kan man ju fråga sig, men jag ska vara duktig idag.) Jaha, tänker jag och låser tangenterna. Då, när skärmsläckaren kommer på står den klockan på 07.59. Jag förstår verkligen ingenting. Ska kolla vad den står på nu. Vänta lite bara. VAAAA? Nu står båda på 08.50. Helt sjukt det här!
Fråga: Tycker jag att jag behöver en ny mobil? Svar: Ja.
Därför ska jag köpa en idag. En fin en, mums. Tänk att man kan bli så lycklig av att tänka på en mobil :D
Wohoooo! <------ det är nog mitt favvo-ord att skriva, det ser så fint ut, tihi.

Puss och kram och ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback