Lördag

Hej. Idag är det lördag och jag är hemma, helt ledig. Helt borta från alla måsten, bara vara hemma, ta det lugnt, njuta. Okej, jag var på jympa imorse, men nu är det brotgjort så nu kan jag bara vara. Har ett måste kvar idag, gå ut med hunden vid 4 men det blir inte särskillt ansträngande..
I veckan har jag gjort ganska mycket som vanligt, haft matteprov, varit på lagbesök, åkt pulka, träffat Linn osv. Det var kul att träffa Linn igår. Jag Frida Danne och Linn var här, vi åt, pratade, såg på Smala Sussie och åt popcorn (poppade i kastrull). Det var mysigt.
Igår hade jag alltså matteprov, det gick bra, det var bara en deluppgift jag inte hade någon aning om, men men, det ska vara lätt med G-prov, annars känner jag mig så dålig. Vg/Mvg-prov på onsdag, humprf... Vi fick våra betyg i levnadslära i veckan, jag blev mycket nöjd (MVG!). Och motiveringen var godtaglig. Mm..
Nästa helg är det Ds-lång och helgen efter det FOOK i Norrköping, sen har jag en helg ledig och sen är det lov. Körigt... Om jag inte skulle vara borta så mycket resterande helger skulle jag ha varit på Gilwell nu, lagat mat.

Jonas fyller 30 år idag
, han är bäst. En sån människa som man bara tycker om så mycket, som man bara vill vara med, prata med eller bara vara tyst med typ hela tiden. Jag är så glad att han finns.

Mina klasskamrater (höh) ska komma hit imorgon. Malin ska få ny frisyr och vi ska leka lite, det blir roligt. Dom är så himla bra allihopa. Tur att jag hamnade i samma klass som dom, jag blir så himla glad bara att se er!!!! Skoldagarna skulle vara himla tråkiga utan er nudlar!
Jag ska göra en lista över vad jag ska ha i mitt hem när jag flyttar hemmifrån. Alltså typ snabbmakaroner, saft, värmeljus och sånna där nödvändigheter. Jag tänkte på det nyss när jag var på Bea och storhandlade med mamma. Jag längtar så himla mycket tills jag får bo själv, får slänga kläder på sängen lite hur jag vill utan att någon bryr sig. Få äta snabmakaroner till lunch utan att få en föreläsning i hur onyttigt det är att bara äta makaroner hela tiden, fet mat och att barnen bara blir tjockare och tjockare. Jag är ganska trött på det. Men tyvärr är det ju ett tag kvar.

Jag köpte en kokosnöt idag för 8 kr. Den ska jag försöka få upp nu och när jag fått det ska jag sätta mig i en fåtölj och läsa, bara ta det lugnt, fatta va sköööönt!!! Vad skönt det är att bara vara ledig, jag njuter så mycket.
Puss och kram och ha en bra dag!
Kristina

Kommentarer
Postat av: Karin

Men hur öppnar man en kokosnöt? Lyckades du?

Och kommentar på att bo hemifrån, visst är det underbart, men det är jobbigt när kläderna ligger överallt och det inte ens finns snabbmakaroner hemma för att ingen har handlat! Och den enda man kan skylla på är sig själv!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback