No time for tears


Alla borde må bra idag. Alla borde få känna den där lyckan som man bara känner vid vissa tillfällen, alla borde få vara sådär extremt barnsliga och dansa på disco till klockan 22. Va, det vore väl toppen.
Jag vet inte vad som har hänt men jag har tappat den där lusten jag förut hade till bloggen, den där fantasin att skriva om allt och ingenting, att tänka ihop inlägg påväg från tunnelbanan eller på hundpromenaden och sen sätta sig ner och bara skriva. Jag har tappat det. Och det har att göra med flera saker men just nu är det ju helt kört i mitt huvud. Jag tänker bara på en sak. Hela tiden. Stop it.
Men, för att bröja där jag aldrig slutade så är jag väligt glad. Har varit det i ungefär 75 timmar nu.
Nej, jag bröjar om igen.
Idag, eller från klockan 4 inatt har Camilla och Malin, mina två musilusar suttit utanför Globen instoppad i varsin sovsäck för att köa till Red Hot Chili Peppers. Det tycker jag är ganska fint. Det var förjevligt väder och jag var där ett tag och frös till is bara då. Men de hade något att se fram emot och ja, de har verkligen längtat och var helt taggade. Men fan vad ni är bra.
Sen för att sluta där jag började men ändå inte sluta utan för att ta det någonstans i mitten vill jag bara säga att jag gillar inte vädret i detta land just nu.
Och, just det. Fuglesang - shit vad jag avgudar honom. Fatta att ha som dröm att resa ut i rymden! Och få göra det. Aldrig i livet att jag skulle vilja åka till rymden. Och tysken! Stackarn! Som har varit där i ett halvår! Hur lär han må nu? Va? Jag skulle ha dött för länge sen. Tysken, du är en stark person. Och jag hoppas du vet att jag verkligen bryr mig om dig. Tänk att vara i rymden ett halvår! Helt ensam! Tills det kom två till för två månader sen, men ändå, 4 månader utan en enda liten människa att röra vid. Hjälp.
Ja, så kommer den här tiden på dygnet då man är för trött för att plugga och för lat för att gå och lägga sig. Det brukar sluta med att jag går ner i köket, äter en madarin och sendan återvänder upp, tittar om någon rolig har loggat in på msn, om svaret blir negativt går jag och borstar tänderna och ångrar att jag åt den där mandarinen för mint och madarin går inte hand i hand.
Hum.
Jag vet inte om det är tid för att sluta nu.
Sluta med vad?
Ja, det här blogginlägget.
Hela bloggen kanske ska läggas ner.
Eller sluta min dag.
Men nej. Jag ska filosofera lite innan jag gör någonting annat.
Nej, egentligen inte.
Pappa har kommit hem från Paris nu. Så nu är vi full styrka i huset igen. Nu om två veckor är det juldagen. Jag har en julklapp klar. En. En ynklig. Shit. Jag får ligga i.
Men som sagt.
Jag har annat att tänka på.

Hur har din dag varit?

Kristina heter jag och som vanligt är jag himla glad

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag tycker han Fuglesang är töntig, det finns val viktigare saker att agna sitt liv at an att aka ut i rymden? Du ar tuffare tycker jag

Postat av: Emma

Nej! Snälla, sluta inte blogga. Gillar verkligen hur du skriver. Roligt och klokt. Gillade särskilt det där du skrev om mandarin i köket när du egentligen ska plugga. Så fungerar jag också. Och ja, det är inte gott att borsta tänderna efteråt...

Min dag har varit intensiv från lunch. Kram

2006-12-12 @ 22:48:17
URL: http://www.emsellen.blogspot.com
Postat av: Emma

Nej! Snälla, sluta in blogga. Gillar verkligen hur du skriver. Roligt och klokt. Gillade särskilt det där om mandarin-ätandet i köket. Så fungerar jag också.

Kram

2006-12-12 @ 22:54:08
URL: http://www.emsellen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback